View Single Post
Hei nFF,

Har hatt våte drømmer i det siste om og starte for meg selv. Har noen ideer, men tenkte og høre her om Norges fremtid hadde noen forslag!

Plassen det er snakk om er en by, på sunnmøre der maritim virksomhet er i sentrum. Byen har ca. 11k innbyggere og de 4-5 nermeste kommunene har vel samlet en 50-60k grovt sagt. Her er overflod av butikker, frisører, bilverksteder så slike ting kan bli utfordrende. Men det jeg vil tro er at plassen mangler sosiale møteplasser/aktiviteter og tjenester. Har et kapital på 100-150 tusen (200 vist dette er bombesikkert) og en "utdannelse" innen salg. Jobber nå som IT-konsulent men trivest kansje ikke så godt som jeg skulle ønske.

Det er ikke snakk om og tjene mest mulig på kortest mulig tid(dette er da ikke negativt med tanke på at bedriften vil da gå bra) men bare noe å drive med samtidig som å vere sin egen sjef!

Det jeg selv sitter og tenker på er budservice, vil tro at dette er et behov her. Men får ikke tal til å stemme helt der DHL og andre kjeder har fine tillbud allerede og prisen er vel mer enn mindre minimal vist du vil gå i pluss.

Kjøpe skadede biler med forsikringsselskap og fikse dem opp kunne vert et alternativ men der kommer en regulasjon om at du kun har lov og gjøre dette vist du jobber/eier et bilverksted. Er ikke noen problem og fikse dette men eieren skal vel ha sitt for det.

Setter stor pris på alle forslag !
Sist endret av fastway; 30. november 2009 kl. 10:49.