Tråd: Hva er lykke?
View Single Post
Why so serious?
Vandringsmann's Avatar
Trådstarter
597
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Ironisk er dette mye av det som motsier kristendommen, skal ikke føle seg dømt av gud, bare av deg selv. Noenganger har jeg lyst til å frotse og være lat.
Vis hele sitatet...
Vil bare minne deg på at kristendommen er en oppfunnet "sekt". Kristendom og andre relgioner er bare tradisjoner,symboler og lovprisning av den ene og samme kraften.

Det fins bare en sannhet. Noen finner den i det du kaller kristendom. Noen finner det i det du kaller Buddhisme, noen finner sannheten helt av seg selv uten hjelp av relgioner. Men det er ikke relgioner som fører noen som helst nærmere "Gud".

Anbefaler deg å lese litt i Det Nye Testamentet. Det du etterhvert vil oppdage er at hele DNT handler om å elske hverandre. Ta vare på hverandre. Være god mot hverandre. Jesus var ingen mektig mann i seg selv. Det var kraften han hadde inne i seg. Kjærligheten. Husk også at Den Hellige Ånd også omtales som Sannhetens Ånd. Her burde det ringe ei bjelle hos de fleste.

Mennesker sliter litt med å forklare og tilbe noe formløst, derfor er Jesus som menneske blitt opphøyet i Bibelen. For å vise andre noe som er lett å forklare enn å beskrive kraften eller sannhetens ånd.

Noen gang hørt uttrykekt hvor Jesus sier: "jeg er veien, sannheten og livet"? veien i livet gått i sannhet er selve livet. Og sannheten er som Bibelen forteller om og om igjen: Alle er like. Alle er like mye verd. Vi skal elske hverandre og gjøre gode ting mot og for hverandre.

I de flestes øyne blir jeg kalt en kristen som betyr tilhenger av Jesus. Jeg kan godt kalle meg kristen da jeg er tilhenger av en som bare gjorde godt for folk. Men jeg hører ikke til Kristendommen. Jeg hører til iblant mine egne. Jeg tilhører folket. Noen som har hørt om Guds menighet? leser man videre finenr man ut at folket er menigheten. Kall meg gjerne kristen om du vil, men det som beskriver meg best er det ordet som inkluderer alle som leser dette: Sannhetssøker

Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
"It's a dog's life," he also famously said "My life has no purpose, no direction, no aim, no meaning, and yet I'm happy. I can't figure it out. What am I doing right?"
Vis hele sitatet...
Hmm. Minner meg mye om Jokeren i The Dark Knight:

"Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it! You know, I just do things."
Sist endret av Vandringsmann; 13. november 2009 kl. 16:37.