Tråd: Hva er lykke?
View Single Post
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Forstår veldig godt hva LoveToGrow mener. Og som det kanskje ikke kommer så godt frem i den første posten, så tror jeg også at lykke er noe i retningen av å eksistere. Ying Yang, Micro Macro, alt har det motsatte om du forstår hva jeg mener. Og som tidligere nevnt, om du ikke eksisterer så er det jo ikke noe lykke og oppleve.

Lykke er nok alltid her, gjelder bare å se den



aha. si det med en gang.. Men føler væren som i astrologi ikke er så dumt å trekke inn allikevell. For iflg. relgioner så er det jo lykke å være ett med Gud og i flg relgioner så lever jo Gud inne i oss. Gud som igjen er "Jeg er".

Med andre ord. Lykke er nuet som var, er og som kommer.

Kan jo snu litt på flisa da. Hvor finner man lykke? Vi ser jo at det er noen menneske som sliter med å finne dette.
Vis hele sitatet...
"Change is nothing, everything is" Det vil alltid være forandring(fødsel og død er en form for forandring) så lenge det er form, men dette betyr også at at det formløse er for evig.

Se for deg kroppen din, den ser tilsynelatende ut som en "kompakt masse", men sannheten er at det er like mye "rom" mellom atomene i kroppen din, som det er "rom" mellom stjernene, for ikke å snakke om at også atomer har "rom" Atomer og molekyler er form og "rom" er ikke... Du er ikke bare kroppen din men også "rommet imellom"...Get it?

Og, når det gjelder øyeblikket som var og øyeblikke som kommer finnes de ingen andre steder enn i hodet ditt, for i sannheten finnes det kun ET øyeblikk og det er dette akkurat nå!

Så jeg spør deg igjen,er du tilstedet i ditt eget liv? Kjenner du stolen du sitter i? Hører du vinden mot vinduene? Get it?