Tråd: OxyNorm
View Single Post
Trådstarter
23
Sitat av exocytose Vis innlegg
Ja, det er det. Hvilken forskjell tror du det utgjør om virkestoffene blir tatt opp i tarmen eller magen?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør..

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Blander du ikke depottabletter og vanlige tabletter nå? Hvor et stoff tas opp har med hvilke enzymer etc som bryter ned stoffet, dette varierer fra stoff til stoff.
Men depottabletter er noe annet, der stoffet deponeres over tid slik at man får en jevn mengde av stoffet i blodet over lengre tid.

Problemet med å insufflere (snorte) tabletter er at dosene er små, 3-50mg kanskje, og det er mye mindre enn en tablett. Så det meste du snorter opp i nesen er fyllstoffer, bindemidler og fargestoffer, ingen har forsket på hva disse tingene gjør med bihulene og evt lungene over tid.
Vis hele sitatet...

Oxycontin heter depot tabeletter med samme virkestoff. Dette er hurtigvirkende tabeletter.
Bare jeg som har angst

Var ikke meningen jeg skulle snorte de, men dele 20 mg i 2 10 mg
1. Fordi jeg er xnarkoman og ikke vil noen skal se jeg tar de.
2. Jeg skal ta de mot smerter, ikke for å ruse meg.

Dette høres kanskje litt rart ut, men jeg har så mye smerter og har vært rusfri i flere år. Selvfølgelig savner jeg rusen, men ikke nok til å risikere det jeg har.

Sist endret av CYP2D6; 13. oktober 2009 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.