View Single Post
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Geordie Vis innlegg
Herregud. Han hadde nok sagt det samme om fyren ville røyke eller drikke også, jeg er lei av at folk som advarer noen mot og holde seg unna hasj, blir folk som mener det er mindre farlig enn alkohol hårsåre og begynner og argumentere mot. Det er farlig alt sammen, og man skader ikke i å holde seg unna.
Vis hele sitatet...
forskjellen her er at jeg ikke påstår hverken det ene eller det andre, noe Blackkoz derimot gjorde/gjør.

hvordan får du det å etterspørre fakta til å være hårsår?
kildekritikk er en plikt i mine øyne, når man diskuterer en relevant sak.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Somnium, du må jo være enig i at de aller fleste tunge narkomane tok sine første skritt ut i elendigheten med hasj/pot?
Vis hele sitatet...
det jeg sier/spør om, er hvilken relevans det har?
det er ingen fysiologiske fenomener som får en person til å gå fra cannabis til tyngre stoffer, så man kan si nøyaktig det samme om både sigaretter og alkohol.

det eneste det belager seg på, er at fyren som selger deg cannabis sannsynligvis har andre ting å selge og (dette blir mindre og mindre sant etterhvert som toleransen for cannabis øker i samfunnet), og da kan vi godt si det har med miljøet å gjøre, ja.

...saken er da, at om man føler man MÅ prøve noe mer enn cannabis, så bør man igrunn være forsiktig med å innta noe som helst rusmiddel, lovlig eller ulovlig, da faren for den psykiske avhengigheten kan slå inn.

dette har derimot ingenting med selve substansen i seg selv å gjøre, men holdningen og viljen til den som inntar stoffet.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Et miljø hvor tilogmed du må innrømme det er lettere å starte med tyngre stoffer i?
Vis hele sitatet...
les over, jeg har kommentert det allerede.
Sist endret av somnium; 1. august 2009 kl. 06:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.