View Single Post
Sitat av Remien Vis innlegg
Jeg er MOT å fase ut kontanter. Liker friheten til å kunne handle anonymt uten at hverken banken eller andre kan vite hvor jeg har vært/hva jeg har kjøpt. Som oftest går det fortere å kjøpe en cola kontant enn med kort.

Det positive med å fjerne kontanter er at lommetyver ikke får noe gevinst ut av bytte, med mindre de er ute etter kredittkortene.

Hvis det blir sånn at man kun kan bruke kort, må legitimasjonsjekken bli betydelig bedre. Skremmende at man kan dra på byn og skrive under med donald duck uten at noen ser ut til å bry seg. De ser heller ikke om personen og bildet stemmer overrens.

At folk kan stjele et bankkort og bruke flere tusen kroner på både taxi og fuktige kvelder på byn er hårreisende. Selv når kortet er sperret. De er faktisk mer nøye med å spørre om legitimasjon i en dagligvarebutikk enn når man kjøper en telefon for 1 krone med abonnement. Har tenkt tanken på å forhåndsbetalte noe jeg kjøper på nettet, få en annen til å hente det for meg. Bare for å melde fra om at jeg ikke har hentet pakken. Bare for å vise hvor lett det er.

Dette er et problem nå, og vil bli et mye større problem om kontantene forsvinner.
Vis hele sitatet...

Ja, du har vledig mange gode poeng her. Norge er et vveldig sløvt land når det kommer til dette. Spessielt det med pakker på posten.

Jeg bestiller en del over nette, og jeg legger merke til at alt de sier er " Ja, hva er navnet ditt da?" Jeg svarer, og får paken... Herregud, det må da være noen som har utnyttet dette?!