View Single Post
Hei, har nå vært rusmisbruker i nesten 4 år. Er 19 år gammel og har vært/er i et miljø hvor bruk av stoff er daglig. Det er sjelden det går en dag uten rus.

Har nå vært nykter i nesten 2uker men sitter igjen med en del problemstillinger jeg håper jeg kan få litt hjelp med.

1: Di siste årene har jeg bare vært med venner/bekjente som driver med stoff, har holdt meg unna disse nå for å holde meg "rein"
Det jeg trenger er en ny omgangskrets. Etter så mange år med rus kjenner jeg ingen som ikke ruser seg.. Og alle på min alder i byen jeg bor vet at jeg driver med stoff.
Hvordan skal jeg finne nye venner som ikke ruser seg når alle vet hva jeg driver med?

2: Sliter også med kommunikasjon, ettersom jeg bare har vært med "narkomane" har samtalene som regel gått i/om diverse stoffer å tripper.
Hva er vanlig å snakke om? Trenger nye samtale emner.


3: Hobbyer, som rusmisbruker har hele dagen vær eneste dag gått til å enten fikse/bruke stoff. Vet ikke lenger hva som er normalt å gjøre. Trenger nye aktiviteter.


Kanskje litt dårlig formulert men er sikker på at det er noen her som kjenner seg igjen på visse punkter.
Det var det jeg kom på i farta, kommer sikkert på fler problemer underveis men starter med disse.

takk for all hjelp.