Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Psykedeliske opplevelser er bare et resultat av kjemien i kroppen, min venn. Hva annet skulle det være? Den virkelighetsoppfatningen du går rundt med til vanlig kan du takke kjemien i kroppen for. Den virkelighetsoppfatningen du har under psykedelika kan du takke kjemien i kroppen for (riktignok i dette tilfellet en endret kjemi). Du kan takke kroppen din for at du eksisterer, sanser og oppfatter verden. At du er et individ, har et navn, relaterer til deg selv, ser virkeligheten ut fra akkurat ditt perspektiv. Alt dette kommer fra den biologiske maskinen din og det kjemiske oppsettet av stoffer den har.

Det du må forstå er at vi ved å forklare dette gjennom et kjemisk og nevrologisk perspektiv ikke avskriver potensialet disse stoffene har, eller at de er ekte. Men det er et faktum at den kjemiske balansen i kroppen din ligger til grunne for at du kan oppleve noe slikt. Jeg understreker igjen at dette ikke gjør opplevelsene mindre ekte eller reelle. For det normale oppsettet av stoffer i kroppen er ikke den eneste korrekte og verdifulle måten å oppfatte virkeligheten på. Så om du endrer denne balansen gjennom psykedelika, meditasjon eller hva nå enn så oppfatter du virkeligheten på en måte som ikke går an til vanlig. Ved å oppfatte virkeligheten annerledes kan man utvide sine perspektiver og få et verdifullt utbytte av det. Man kan nå opphøyde tilstander av forståelse som kan gi dype innsikter. Men dette kommer fremdeles ikke fra noe annet enn deg selv, for det er du som oppfatter virkeligheten. Det er din kropp som oppfatter sensorisk input, lager en subjektiv bevissthet og danner en virkelighetsoppfattelse. Hadde ikke du vært til så hadde ikke vi hatt denne samtalen, skjønner du hvor jeg vil hen?