Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Sky: Du hvet at DMT som alle andre verdner er sanne, du vil bare ikke innrømme det, viss du noen gang blir gal(frisk?) så vil du forstå det og akseptere at jeg/vi ikker er noe annet en bevisstheter fanget i uendligheten/uendligheter.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om?

-

Bearass:

At vi forklarer fenomenene gjennom hjernekjemi gjør det ikke noe mindre fantastisk, ei heller mindre ekte og verdifullt (nærere tvert imot). Dette har jeg aldri sagt. Men nå har det seg slik at alt som definerer deg som person og menneske er den organiserte materien som utgjør din kropp, din bevissthet og ditt bevissthetsnivå. Et helt fantastisk mirakel sådan, at du eksisterer, at noe eksisterer i det hele tatt (hvilket jeg ikke fatter er mulig). Bare det i seg selv er jo magisk nok, og alt potensialet ligger i oss!

Kroppene våre er jo egentlig bare biologiske maskiner laget ut av den samme materien som omfatter hele eksistensen. Baller som surrer rundt andre baller, enda nærmere små partikler vi ikke forstår. Jeg ser du foreslår en universal bevissthet eller intelligens, men denne universale bevisstheten ville isåfall være pakket inn i materien vi er bygd opp av. Hvilket vil bety at vi er en del av dette, og at det er fullt og helt i oss og alt i hele eksistensen. Noe slikt er ikke urimelig å foreslå, da vi hele tiden ser hvordan universet vibrerer seg selv inn i eksistens og organiserer seg i systemer. Vi er da kun en biologisk prossess, organisert materie, orden ut av kaos som legger til grunne for vår subjektive bevissthet og virkelighetsoppfattelse. Et symptom, et resultat, en prossess, en del av naturen som hele tiden kompleksifiserer seg selv. Akkurat som vi selv gjør gjennom vår kultur, vår teknologi og vårt språk for å nevne noe. Akkurat som vårt univers gjør... Kvantefysikken har jo ymtet at alt er bevissthet, alt det samme, på det dypeste essensielle plan. "Where there is matter, there must be mind".

Tror du at innsikt og forståelse gjennom psykedeliske stoffer kommer fra en annen kilde enn oss selv? Tror du vår subjektive virkelighetsoppfattelse, det som lager din identitet og gjør deg selvbevisst, det som definerer deg kommer fra noe annet enn den biologiske maskinen din? Tror du virkelig at DMT skapninger har en autonom eksistens utenom oss selv, i et annet univers? Eller tror du at ved å endre ditt normale oppsett av kjemiske stoffer i kroppen har en sjans til å oppleve andre aspekter ved virkeligheten du normalt ikke er istand til? Jeg setter en finger på sistnevnte, hvilket betyr at DMT kun er et molekyl som åpner opp for egenskaper og aspekter som den biologiske maskinen vår innehar. Og dette avfeier overhodet ikke potensialet og nytteverdien slike opplevelser kan ha! But still, no magic =)
Sist endret av Sky; 7. juli 2009 kl. 01:33.