Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Så med andre ord, du tror det ikke er ekte? Du virker veldig bestemt på at det er en falsk opplevelse.
Vis hele sitatet...
At opplevelsen er falsk har jeg aldri sagt. Selve opplevelsen og tilstanden er høyst ekte. Jeg tror ikke helt du skjønner hva jeg mener. Alle opplevelser er ekte, nettopp fordi det er noe du opplever i sinnet ditt. Jeg illustrerer det igjen ved en drøm: En drøm er en opplevelse som i øyeblikket du har den oppleves som ekte for deg. Det samme med andre opplevelser. Du røyker deg stein, du får en opplevelse. Selve opplevelsen er ekte og reell, du føler det på hele kroppen. Spørsmålet er om det som oppleves kan appelleres til den hverdagslige virkeligheten vår på en sann og verdifull måte. At det finnes et parallelt univers med skapninger vi kan kontakte gjennom DMT er en svært sjarmerende tanke, men det er dessverre og mest sannsynlig ikke reelt.

Sitat av sykofant Vis innlegg
Men ser du skriver at det "bare" er hjernekjemi som står bak, klarer ikke helt å se hvordan hjernekjemi skal klare å gjøre det jeg skrev lengre opp.
Vis hele sitatet...
Alt som definerer deg og hvordan du oppfatter virkeligheten er kun kjemien i kroppen. Det kjemiske oppsettet av stoffer i hjernen og i kroppen din er ansvarlig for virkelighetsoppfatningen din, og ved å forandre denne kjemien (i dette tilfellet gjennom DMT) vil såklart opplevelsen du vanligvis har av virkeligheten også forandres. Det er utrolig hva noen enkle forandringer i hjernekjemien kan forårsake, ja, men det er kun hjernen din. Jeg tror dette er viktig å forstå for folk som eksperimenterer med psykedeliske stoffer. At DMT er uhyre interessant reises det derimot ingen tvil om =)
Sist endret av Sky; 18. juni 2009 kl. 23:15.