View Single Post
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
så du sier at alle wannabe satanister som har misfortstått hele greia etter at det har ble mainstream å være satansist. sitter igjen med katta i skjegget :P detvilsi alle de teite t-skjortene, sado outfitene, lysestakene, sverdene, liksminken, alle megateite effekter fra diverse nettbutikker, og myemyemye mer.
Vis hele sitatet...
Om denne er siktet til meg så er jeg litt usikker på hva det er du prøver å si her? Om alle som er mainstream satanister driter seg ut, så ja det mener jeg. De driter seg ikke ut fordi de bruker de klærne og den sminken de bruker, men de har feil oppfatning av satanismen. Om de da ikke vet hva satanismen er og alikevel går med slike klær, det er jo selvfølgelig lov. Satanismen sier ingen verdens ting om hvordan man skal se ut...

Jeg skjønner ikke meg helt på folk når det gjelder folk og "hva gud eller satan inni deg har sagt skal være ditt og datt". Jeg tviler på at din og min såkalte indre Gud eller Satan har gitt oss de samme "levereglene". Hvorfor kan man bare ikke lage egne regler som man selv synes er greie å leve etter? Hvorfor skal folk absolutt tilsluttes en religion/livsyn for å kunne leve. Er folk så sannseløss at de ikke klarer å skape sunn fornuft ut av eget sinn?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforstod innlegget mitt. Jeg sier ikke at det er noe inne i oss som ikke er oss selv som bestemmer noe som helst. Og det er jo akkurat hva som er poenget mitt. Man bestemmer selv, og de som velger å leve etter samme livssyn som satanismen velger dette selv.

Det jeg mener med at det bor en Satan inne i alle og enhver har ingenting med relgion, kristendommen, den såkalte Lucifer eller himmel og helvete å gjøre. Det jeg mener med at det bor en liten djevel inne i oss er at det faller mennesker å leve på den "satanske" (satanismen) måten. Om vi ikke hadde hatt regler og lover her i verden ville vi vært like ville dyr som alle andre rovdyr. Skjønner du hvor jeg vil hen nå? Det ligger i vår natur å leve etter satanismen.