View Single Post
1. All strøm må gå i sløyfe, og det vil derfor neppe fungere.

2. Hvis det skulle fungere vil det være mange fisker som kun bli skadet og ikke dør/blir lammet, noe som kan sidestilles med skadeskyting av vilt, og er helt klart dyreplageri.

3. Å sette strøm på en levende fisk ved å legge den over batteripolene, som blir foreslått over her, er ren tortur, og hadde jeg sett noen gjøre noe sånn hadde jeg grisebanka personen der og da.

4. Kombinasjonen høy spenning/lav strøm bestemmes av resistiviteten til vannet og strømbanens lengde, ikke av apparatet selv.

5. Å telle fisk ved å "stunne" de for deretter å telle de som flyter er ren idioti og unødig plaging av fiskene. Fisk telles ved hjelp av utsnitt og statistiske metoder.

6. Fisk som synker etter dynamittsprengning synker fordi luftblæren er sprekt av eksplosjonstrykket, ikke fordi fisken er av en spesiell rase.

7. At kumøkk leder strøm er ingen indikasjon på at rent vann leder strøm.

8. Destillert H2O er en isolator, mens mineraler og urenheter i vannet gjør at det kan lede strøm til en viss grad, men resistiviteten vil variere fra sted til sted. Derfor vil det være tilnærmet umulig å lage noe som kan drasses fra sted til sted uten avansert kalibrering, ettersom urenheten i vannet vil variere kraftig. Lengden på og plassering av probene vil utgjøre enorme forskjeller.

9. Raxor: Ingenting av det du sier er basert på noe annet enn ting du har plukket fullstendig fra løse luften. Bilbatterier er på 12V. Det er ikke motstanden i huden som gjør at du ikke merker spenninger under ~70V på tørr hud, ettersom resistans er lineært, men de dielektriske egenskapene. Du tror dette gjelder fisken også, uten å ta hensyn til tykkelse på huden, hvordan fiskeskjell leder strøm, og at fisken nødvendigvis er våt. Prøv å sette tunga mellom polene på et bilbatteri, så ser du hva jeg mener. Utsagnet "det er ganske mye motstand i vannet, så spenningen når neppe helt til fisken" viser bare at du ikke har begrep på hvordan spenning, strøm og resistans henger sammen. Du har med andre ord ingen bakgrunn for å påstå at "den føler nok et lite ubehag, og stikker", og at akkurat 230V vil fungere.

10. Skjerpings. Hvis noen skal revolusjonere fisking, finn heller opp noe som gjør det hele mer humant enn å stikke kroker inn i hodet på fisken, ikke mindre.