View Single Post
Sitat av nilsern Vis innlegg
De som blir narkomane fordi de i starten syntes det er gøy/chill/spennende med dop har jeg ingen forståelse for, og ser mere på dem som en byrde for samfunnet.
Vis hele sitatet...
Folk foretrekker et drog framfor et annet, fordi de liker rusen bedre enn en annen, og fordi bivirkningene er mindre eller er av en art man foretrekker framfor bivirkningene av et annet drog.

Det er en helt logisk konklusjon å trekke, for meg er det hasj istedenfor alkohol. Alkohol inneholder ekstremt mye kalorier, og hindrer meg i å oppretteholde en sunn livsstil. Det er også negativt for treninga mi, og er ekstremt utbredt i Norge, så mange setter seg raskt uheldige drikkevaner, som er vanskelige å endre.

Forestill deg da at man inntar et annet drog som føles enda bedre, men fremdeles er mindre skadelig enn alkohol. Den eneste grunnen man holder seg unna er avhengighetspotensialet, psykisk eller fysisk. Kanskje man er hundre prosent overbevist om at man har full kontroll, og hvis man har hundre prosent kontroll er det vel ingen grunn til å ikke eksperimentere videre er det vel?

Ikke alle har det samme grunnlaget til å ta valg på som andre. Ikke alle har lest timesvis om forskjellige droger, andre tar valg basert på informasjon fra venner og bekjente.

De er ikke noe mer byrde for samfunnet enn de andre narkomane, eneste forskjellen er veien dit. Husk man kan kanskje starte med en innstilling der dop er gøy/chill/spennende, men det kommer alltid andre følelser med på spillet, enten depresjon, skam eller mangel på mening.