View Single Post
Jeg tror at hvis man begynner å røyke i en tidlig alder(14,15år og tidligere) er det lettere at det blir en vane/uvane. Har røyka i 6 år og de siste 4 åra nesten hver dag. Har aldri sett på meg selv som avhengig, har bare hatt lyst å røyke så mye, likt følelsen og tankene jeg får når jeg røyker. Det siste året har jeg begynt å hoste mye og fått vondt i lungene så jeg har bestemt meg for å slutte å røyke hver dag. Jeg vil heller røyke ca.en gang i uka. Det har vært noe vanskelig å legge fra meg denne vanen og jeg tenker ofte på det.Jeg tror grunnen til at det er vanskelig for meg å gjennomføre det er at jeg tenker det er vanskelig og selvfølgelig det at liker smaken og effekten av marijuana. Det handler mest om disiplin og måtehold. Hvis du spiser en halv kilo sjokolade hver dag blir du kvalm og røyker du 5 spliffer om dagen blir du også kvalm eller sløv. Hvis man vil røyke hver dag og liker det, er det greit synes jeg. Men jeg spurte meg selv: Vil jeg røyke marijuana? Ja! Det er bra, smaker sinnsykt godt , gir meg interresante tanker og spennende psykedeliske opplevelser. Vil jeg røyke hver dag? Nei! Jeg får mindre energi,husker ikke drømmene mine, får vondt i luftveiene, glemmer ting og blir depressiv. Dette er noe alle må finne ut for seg selv. Men jeg anbefaler å ikke røyke hver dag. Røyk heller sjeldnere og gjør det til en ordentlig opplevelse. Som Terence Mckenna sier: En gang i uka, alene i mørket med store mengder super kvalitets hasj eller weed. Det er sånn det burde gjøres, heller sjeldnere. Ingen ting er bra i for store mengder. Marijuana er som alle vet ikke fysisk avhengighetsskapende så det er ikke så vanskelig å slutte eller kutte ned hvis det er det må vil. Man må bare spørre seg selv: hva er det jeg vil?

Hilsen Johannes. PEACE AND LOVE