View Single Post
Legemiddelindustrien drives av enkeltindivider. Jeg tror de fleste av disse er genuint opptatt av hva geskjeften deres kan oppnå for å bedre menneskers livstilstand. Noen, gjerne de fleste, mener at de mer effektivt kan finne nye medisiner om de er lønnsomme og kan ta inn profitt og reinvestere den; forskning koster. Noen få er sikkert drevet ene og alene av ønsken om profitt men jeg tror de fleste mennesker er mer sammensatt enn som så. Det er en grov forenkling å si at legemiddelindustrien bare er opptatt av penger og å bedra oss andre.

Patenter, selv om det jo kan være problematisk til tider, sikrer at både individer og selskaper kan tjene penger og være motiverte til å bedrive forskning/utvikling av nye produkter samt å gi ut oppskriften til disse istedet for å beskytte dem av profittmessige hensyn (siden uten patenter har du ikke beskyttelse og det er hensiktsmessig da å holde oppskriften hemmelig).

Sitat av puffman Vis innlegg
Homeopati er da verken sludder eller til de grader motbevist.
Vis hele sitatet...
Hvor mange forskningsresultater skal dere ha?

Er det å systematisk måle resultatene til de som bruker alternativ medisin målt mot skolemedisinen dårlig metode? Jeg synes det er trangsynt av forkjemperne til alternativ medisin å kreve at vi hele tiden skal konsentrere oss om de som av en eller annen uviss grunn ble "frisk" av alternativ medisin og forkaste at skolemedisinen *er* påviselig mer effektiv. Når alternativ medisin ikke kan vise til bedre resultater enn vanlig placebo eller naturens gang hva er poenget da?