View Single Post
Jeg ser folk sier "det er jo en grunn til at vi lever lengre". Det er ikke snakk om medisiner som kurerer fysiske plager, men heller det at "psykiske plager" skal alltid kureres med pillere, pillere pillere... Hvis du går til legen og forteller du har opparbeidet deg litt angst og stress på grunn av din livs-situasjon så vil du ikke få tips om hvordan du kan snu din tankegang, du vil ikke få tips om og gå deg en tur, du vil ikke få tips annet enn "ta denne pillen så vil alt bli OK".

Når man alltid gjømmer seg unna psykiske plager som stress, angst, fobier, frykt osv, så vil man aldri lære seg teknikker for og kontrollere tankene sine. Sette seg på utsiden av tankene som utløser stress, angst osv, observere tankene, vitne til tankene, ikke leve inn i tankene sine. Pillere vil bare utsette dine problemer, og de vil komme sterkere tilbake, og der har du en evigvarende stygg sirkel.

Jeg ser mange nevner at alternativ medisin er basert på overtro, hekseri, magi og hippie-tull. Føler dere dere bedre av og mette egoet deres på en slik måte? Det vil da ihvertfall ikke fungere av at man går inn med en negativ innstillning, og regner alt som ikke har "dokumentert effekt på alle" som overtro og hippie-tull. Skjærp dere og LÆR dere heller om alternative metoder, ikke bare nekt for de og kall de en masse navn. Jeg synes det var unødvendig mye personangrep her i tråden, også fra de "høyere hoder", noe som skuffer meg svært.

Jeg tenker... Det er ikke snakk om og få legemiddler av banen, men heller og få andre alternative ting inn i fokuset. Vi burde prøve ut andre ting, og ikke bare bruke pillere som første løsning. For på en slik måte forurenser vi bare sinnet til mennesket, og det mennesket vil bare fortsette og forurense jorden og menneskene rundt seg.

Hva er grunnen til at det norske folk alltid regner meditasjon, hypnose, alternativ medisin, healing og så videre for "hekseri", "juks" og "hippie-tull". Slutt og vær så fordomsfull mot nye ting, prøv de heller ut.

Peace - puffman!