View Single Post
o shit waddup
Sitat av appel Vis innlegg
Det er mange, mange, masse 'sykdommer' som kan kureres så lett som med et bedre kosthold, men alikevel: "Spis denne tabletten du"
Vis hele sitatet...
Les en avis. Det er fler som har samme synspunkt som deg, og særlig akkurat det med kosthold er riktig. Det er mye som er galt i legemiddelindustrien, men å si at man skal boikotte det hele for å gå over til alternativ medisinering fordi den har ferre bivirkninger er litt bak mål. Kosthold kosthold kosthold er nøkkelordene, og jeg er sikker på at om legene hadde jobbet aktivt helt fra fødestua til gamlehjem for at kosthold, fysisk oppfostring og skolegang faller på plass, hadde vi aldri sett den bølgen av depresjon som vi har i dag.

Som jeg og nichotin diskuterte forleden, så handler det om å gjøre de gode valgene enkle, slik som det har blitt med sigaretter f. eks. nå. Det er veldig enkelt å bestille seg en burger på mcdonalds eller en pizza, men det er ikke i alle områder det er like enkelt å få kyllinggryte med ris eller sushi, eller en god salat for den saks skyld. Gjør det enkelt å være sunn, sett av god tid i skolegangen til fysisk aktivitet, la skolen servere god, varm mat, drive kostholdsundervisning, heimkunnskap, og la legene fungere som et sikkerhetsnett til å fakke de som faller utenfor, samtidig som de praktiserer skolemedisin. Jeg tror legene hadde endt opp med å få mer tid da de slipper å ta seg av halve undomsskoler som er deprimerte, ikke får sove, er totalt ute av form og som spiller WoW hele dagen.
Sist endret av ulldott; 10. mai 2009 kl. 17:23.