View Single Post
Hei!

Jeg jobber offshore i et rederi..
Vi har div supplybåter og noen mer avanserte fartøyer som driver med undervannsoperasjoner og konstruksjonsarbeid.

Vi jobber 4 uker på, så 4 uker fri, og vaktene er veldig fine og rolige. Mye kaffe og faktisk kan det bli litt kjedelig og langdrygt, men vet at vi har det bra, og lite å klage over. Som noen poengterte lengre oppe så er ikke timelønna noe spesielt bra, men vi sparer utgifter mens vi er på jobb, og vi har mye reell fritid når vi er hjemme.
Smak og behag spør du meg, jeg syns det er knall!

Om du skal få deg jobb på sånn type båt jeg er på, er det endel krav til kurs og/eller fartstid fra båt, eller lignende relevant arbeid, men du kan presisere spørsmål om dette her eller direkte til meg om dette er den type båt du kunne tenke deg.

Stilling som matros krever ikke noen konkret utdanning, men som sagt endel ting trengs likevel..

Lønna til en ikkefaglært matros ligger vel på 32-35.000 pr mnd brutto, alt etter ansenitet..
En tusing eller halvannen mer den mnd du er hjemme siden rederiet betaler kostpenger når du er hjemme...ombord får vi jo alt servert, mer enn hva vi får hjemme..i hvertfall endel av oss

Jeg skal svare på alt jeg kan bidra med ift hva kurs og hvilken erfaring du trenger i den bransjen jeg jobber i..

Mvh Hux