View Single Post
Dersom du er dreven på dialekter så kan dette være en ide, det funket i hvertfall for meg og en kompis i 2006 (vi var russ + fra Stavanger/Sandnes, så dialekt var ikke ett stort problemet).

Dagen før var jeg ute på byen og traff på en fyr jeg hadde gått i paralellklasse med i 5. klasse på barneskolen og ikke sett siden jeg flytta. Fredagen etterpå blir jeg oppringt og spurt om jeg er keen på å være med på Tryvann. Da jeg var både festklar og i tillegg forelska i ei dame jeg traff på Landstreffet helgen før synes jeg det var en god ide.

Etter 8 timer i bil med han kompisen som jeg egentlig ikke kjenner i det hele samt 2 jenter i forsetet som hadde en forkjærlighet til boybands var vi fremme. Jentene stakk avgårde til noen kjente og forlot oss i Tryvannsbakken.

Vi var såpass brisne allerede at vi holdt oss for gode for å snike oss inn og satsa heller på sjarmen. Etter en liten stund i kø kommer vi frem til skranken og sier rett ut at vi ikke har russelappen, men kun Russepasset som er gjeldende i Stavanger. Vi har ikke billett, men nå er vi kommet hele veien fra Stavanger og vil gjerne komme inn. De blir litt paffe, men er relativt kule og bestemmer seg for å sjekke oss først. Da de sjekka sekken min som inneholdt 2 par sokker, 2 boxere, en tannkost og drikke (the essentials) så jeg at de smålo litt for seg selv. Jeg satte da inn nådestøtet og sa at vi mer eller mindre måtte inn for å finne noen damer vi kunne sove hos. Resultatet ble at vi fikk hver sin Russelapp, gratis inngang og et lykke til på veien.