View Single Post
Sitat av Raymond Vis innlegg
Det er litt bedrøvelig at et menneskelivet består av jobb. Man kan selvfølgelig være heldig og finne en jobb man trives skikkelig godt med, men for min del er det vanskelig da det å "slappe av" ikke gir noen nevneverdige jobber.
Vis hele sitatet...
Jobb er, inspirert fra Zeitgeist Addendum; "slavedrift fordi vi enda ikke kunne bli erstattet av robottene".
Altså ble pengesystemet og den geniale "scamen" skapt for å få det til å se ut som at dette systemet er et naturlig og det eneste systemet som vil fungere, mens vi i virkeligheten er hjernevasket slaver. ("ifølge Zeitgeist")

Sitat av HStern Vis innlegg
Grunnen til at menneskelivet består av jobb er vel akkurat det du beskriver som ditt "utopia" her.
Tenk om alle bare hadde slappet av og ikke brydd seg, da hadde ikke din rikdom hatt noe å si for det var ingen som produserte noe som du kunne kjøpe allikevel.
Og ingen hadde giddet å jobbe for den lønnen du hadde betalt dem.
Vis hele sitatet...
Zeitgeist sier: Det nåværende systemet har også klart å få oss til å tro at systemet gir oss en mening med livet, og fjernet latskapen fra oss.
Med litt vettu hadde du visst at det du sier ikke er sant.
Du er lat kun når du allerede er sliten, når du egentlig vil rømme fra virkeligheten, da blir du lat, om du har en fantastisk verden rundt deg, tro meg, du ville ikke hadde vært lat, du hadde vært overentusiastisk (det finnes dog sikkert untak)
Zeitgeist sier også noe lignende som: "du vil gi bort ditt maleri til naboen for å dele hva du har skapt, ikke for å selge det".
PS: just 4 the record: jeg har tenkt ut 97% av alt jeg har funnet frem på nettet og disse 97% er da bare idéer jeg får konformert at flere har tenkt over, ikke idéer jeg måpte over: "OMG, IS IT TRUE??? IS THE WORLD REALLY LIKE DIS??"

Sitat av Borodin Vis innlegg
Hvis vi skal klassifisere noen som "Ekte", hva skal vi da kalle resten. Falske? Mindreverdige?. Dette temaet kan være litt skummelt å snakke om
Vis hele sitatet...
Uintelligente vesener som ligner mere på dyr enn mennesker.
Flokkdyr som <muligens ubevist, men andre nokså bevist> har hjulpet jævlene/diktatorene/eliten med å holde oss selvtenkene nede, gjøre oss deprimerte, skade verden og skade dem selv.

Sitat av ifni Vis innlegg
På en annen side, hvis man ikke ønsket å følge denne normen, hva skal man da gjøre? Jeg er jo selv en slave av systemet, og mitt daglige liv avhenger av massevis av andre slaver; de som lager datamaskinen min, bussjåføren, de som pakker kjøttet mitt i praktiske porsjonspakker. Samtidig har jeg ikke noe ønske om å leve hippie-drømmen som har blitt beskrevet tidligere i tråden, med å bo på et lite småbruk og gro all maten selv, isolert fra omverdenen. Jeg ønsker å fortsette å lære og bruke mine evner innen naturvitenskapen, men samtidig vil jeg unngå et liv hvor jeg bruker over 40 år på å jobbe i en bedrift og skape meningsløs dritt. Det høres kanskje egoistisk ut, men mitt liv, som etter all sannsynlighet kommer til å være begrenset til 70 til 90 år, vil jeg bruke på meg selv, på å bli lykkelig. Den evinnelige klisjéen dukker opp nok en gang, men jeg har ingen annen måte å beskrive det på. Jeg vil ikke følge samfunnets normer bare fordi det er forventet av meg.

Kort sagt; "den norske drømmen" er ikke noe for meg, hva faen gjør man da?
Vis hele sitatet...
http://www.thevenusproject.com/
http://video.google.com/videoplay?do...05277695921912

STOR MERK: jeg "har på følelsen", dog også konformert, at disse prosjektene som kommer, mot NWO og alt det der, er for sent.
Vi rekker ikke å få de i gang før noe mye større starter, som vil interfere med prosjektene.
Jeg har lenge søkt etter natursamfunn.
Rett før jeg fant flere, skjønte jeg at det var for sent.
Om bare disse idéenne hadde kommet opp mye før..

Målet mitt med denne tråden var det skrittet du/dere kanskje har tatt litt her: diskutere hva vi skal gjøre på et dypere nivå enn: kino eller bowling, thai eller indisk. (hail indisk btw)
Jeg har vært så heldig at jeg allerede har møtt en likesinned, på tross av internet, så akselerasjonen i mitt liv går nå bare raskere og raskere.
For dere som føler dere ikke akselrerer fort nok: except for the fact: "it's all up to you" - finn likesinnede, gjør som meg, vel, ikke lag en tråd på nFF, men finn oppegående folk: believe it or not; rare, but real.
Og hvis du ikke har tenkt til å kjøpe inn et 5års langvarig hermetikk-lager, gjør deg i det minste klar spirituelt for det som kommer, "hva det nå enn er", alle spirituelt oppegående mennesker vet at noe kommer.
Dette selvfølgelig metaforisk, det kan være noe som allerede er her: nuclear-war whatever, men noe "kommer" dvs: noe kommer inn i vår bevisthet, noe vi ikke har opplevd før og sansynligvis noe både sterkt negativt (1st stage) og noe sterkt positivt (final stage).
<I know you think I'm stupid and it hurts, it hurts not because you think I'm stupid, but because you reject the love I wish reached out to you, and that hurts.>
Nei, det er ikke et sitat. Bare prøver å fortelle at jeg vet at det ser ut som at jeg er en idiot, for den naive, og det gjør vondt; og ikke missforstå, det gjør ikke vondt fordi "I pity myself", men at tiden og kjærligheten jeg bruker/gir blir ledd og flirt av... Flir gjerne av meg, men ikke av det jeg har å si.
Spesielt ikke når jeg spøker, for da har du dårlig humor, høhøhøhøhø


Sitat av HStern Vis innlegg
Haha, hørte på et par klipp ifra radio programmet hans.

Mannen klikka visst rabiat for Y2K, og sa på lufta også en nyttårsaften at Russland hadde skutt opp raketter mot USA som fikk mange av de tusen lytterene hans til å flykte i panikk. Morsom fyr.

http://www.erichufschmid.net/TFC/Ale...s-summary.html
Vis hele sitatet...
Kun en ekte idiot, fanatiker og blasfemiker går rundt og smiler midt oppi all denne dritten vi er i.
For idioten: du vil ikke forstå hva jeg sikter til uansett.
Fanatikeren: en ekte fanatisk tilhenger av religionen "brainwashed".
Blasfemiker: spotter Gud ved å trakasere og "reject" alt hva de faktisk opplyste menneskene har å si.
Yeah, og dere tviler på at jeg kan være opplyst; jeg følger jo ikke det sofistikerte språket deres til punkt og prikke, jeg inkluderer ikke kilder til fakta og bevis for å støtte opp for hva jeg har å si, jeg er, uten å være sarkastisk: ikke opplyst innenfor det dere vil jeg skal være opplyst i, for det jeg er opplyst i, krever ikke fanatiske forsøk på "scientific proof", men problematisk som det er, kan det ikke kommuniseres med de som er for trangsynte, det krever at individet selv har nådd et visst nivå..
Og nå trenger jeg egentlig luft, god damn 40C rom. Føler meg ganske pussa..
Sist endret av Mentalbox; 8. april 2009 kl. 02:16.