View Single Post
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
Ja hvis du var våken i disse timene burde vel du forstå at det var snakk om Gud/Allah/God? Ikke Odin, Thor, Sola, Frøya, etc. Da hadde de vel skrevet navnet på guden istedenfor å bruke ordet Gud?
Merkelig at alle disse historiene blir godtatt og at det blir laget/er lagd lover, regler og normer ut i fra disse bøkene, synes nå jeg i alle fall.

Kristendommen, Islam og Jødedommen er blant de største religionene og alle har samme gud. Mange har forskjellige språk og uttaller derfor ordet Gud på forskjellige måter. De har også litt forskjellige meninger om hva denne guden har gjort =p Som for. eks. at muslimer mener Gud har skrevet Koranen.
De resterende gudene er ikke så viktig, siden det ikke er like mange som tror på dem ; ) Ikke min feil at du er opphengt i hundrevis av guder som ikke 10% av jordas befolkning har hørt om engang.

Eventyret? Hva er det du snakker om? Skrev at jeg tenkte på en fantasiskapning, ikke noe eventyr?
Må vel bli eventyret om Gud det er snakk om da? Eller savner du fortellingene om djevelen du leste om på ungdomskolen? Sorry
Men du får kose deg videre med religionen din =) Hva nå det enn innebærer.
"Gotham city".
Vis hele sitatet...
Den muslimske Gud kommer med en helt annen historie og religiøse retningslinjer enn en katolsk kristen Gud. Det skulle vel selv du skjønne?
Forskjellene mellom historiene som medfølger den kristne, jødiske og muslimske gud er endeløse. Bare innen de forskjellige kristendommene er det store forskjeller i hva etiske regler man følger og hvordan man tolker bibelen.

Gjør du deg dum nå eller? I min religion er gud som en aura, mens han i Islam er en hevngjerrig gud som straffer deg om du skulle gjøre noe feil. I jødedommen venter de enda på at Guds sønn skal komme til jorden og frelse dem. Jødene kan ikke blande melkeprodukter og kjøtt, mens muslimene ikke skal spise gris, for det har deres gud sagt.

Så som sagt "I eventyret er ikke det lov." - du vet vel hvilket eventyr jeg snakker om selv om jeg ikke sier hvilket eventyr det er?

I rest my case and go to sleep