View Single Post
Sitat av eclipze Vis innlegg
Dere burde ta en titt på USS. Überman Sleep Shcedule som er en form for polyfasisk søvn. morsom greie. man sover 20 min hver fjerde time slik at man sover tilsammen 2 timer per døgn. etterhvert som kroppen din venner seg til det vil du falle rett i REM søvn (da du drømmer) når du legger deg slik at hjernen din får hvilt seg ut. ( tar rundt 2 uker å komme inn i det)
Man husker også drømmene mye bedre med USS siden man bare sover 20 min.

Jeg prøvde dette for over et år siden da jeg nesten måtte droppe ut av skolen fordi søvnvanene mine gikk over skaftet. jeg var fysisk og mentalt utslitt hele tiden.
De 3 første dagene var et helvette!. man føler seg stein hele tiden og får lyst å voldta og drepe vekkerklokka etter de 20 minuttene, men i slutten av første uke føltes det som om jeg gikk på speed. alt gikk utrolig fort. døgnene virket avsindig lange.
Etterhvert trenger man ikke vekkerklokke engang. sier bare pling i hodet så er man våken.
Jeg la det opp slik at jeg fikk sove 20 min i maten på skolen, gikk utrolig greit men folk lurte på hva jeg egentlig drev med.
måtte desverre avslutte rundt jul da jeg var nødt til å jobbe og den passet ikke inn med rutinen min.
tenkte å ta det opp til TG men siden det er en uke unna står jeg over og får heller sove med resten av de "normale"

kan lese mer om USS her
og ellers bare google uberman eller polyphasic sleep (polyfasisk søvn)
Vis hele sitatet...
Veldig interessant! Starter med dette idag, så kan jeg muligens oppdatere her om det blir noe spesielt å oppdatere.