Tråd: Sex med dyr
View Single Post
LOL! Her var det mye rart gitt! Først og fremst, dette var et særdeles merkelig tema og diskutere

Først, denne greia med utviklingshemmede: jeg kan aldri tenke meg at det skal være ulovlig å ha sex med utviklingshemmede. Skal to relativt oppegående mennesker med fks. downs syndrom straffes for at de har sex? Og når det gjelder sammenligningen din Clr, så ser jeg litt hvor du peker hen. Det kan vel ikke under noen omstendigheter kalles etisk riktig å ha sex med en sterkt utviklingshemmed eller mulithandicapped person uten forutsetninger for å kommunisere på "normale" måter, man vet jo rett og slett ikke om vedkommende syns dette er ok eller ikke. Og det blir jo på samme måte med dyra. Og når det er sagt, så har jeg selv jobbet med utviklingshemmede og mener på ingen måte og sammenligne disse menneskene med dyr, annet enn på det området som gjelder sterkt utviklingshemmede og deres evne til kommunisering, kontra kommunikasjons mulighetene til dyra. Det er jo et unektelig faktum at jeg har møtt så sterkt utviklingshemmede som ikke har lykkes i å kommunisere sine følelser til meg i det hele tatt, mens jeg på den andre siden har møtt hunder som har lykkes bedre i å vise følelser (igjen, beklager. Men fra min side er dette overhodet ikke noen nedrangereing av utviklingshemmede, det er bare hard facts).

Og dette her med dama og hunden osv, beviser at vi mennesker kanskje ikke har så føkka forhold til sexualitet. Greid, vi mennesker har begreper som pedofili, nekrofili osv. Men jeg er ganske sikker på at enkelte dyr også praktiserer slike former for sex. Det finnes da dyr som onanerer, så at dyr utelukkende har sex for å føre generasjonen viderer er ikke jeg så sikker på. Homofili er vistnok ganske vanlig blant pingviner for eksempel

Jeg blir på en måte ikke helt enig med meg selv. Vis noen foretrekker dette her, så hvorfor ikke, så lenge det ikke skader dyra mentalt eller fysisk. Problemet er jo netopp det, at det kan jo vi mennesker aldri vite helt sikkert.

EDIT: Vi kan jo ikke vite sikkert om dette er skadelig for dyra, det var det jeg mente.
Sist endret av Potrick; 22. mars 2009 kl. 14:47.