Tråd: Taxiregning.
View Single Post
MINST 12år
tore-'s Avatar
Sitat av somnium Vis innlegg
ren og skjær bullshit fra ende til annen.

når du bestiller en taxi, så bestiller du en tjeneste, og om du avbestiller tjenesten for sent, så må du og betale det tjenesten koster frem til det punkt du har avbestilt (i dette tilfellet ble det ikke avbestilt engang).

"svinn" som du sier, går RETT ut fra sjåførens egen lomme, og det sier jeg med grunnlag i hva som har blitt sagt til meg fra, nøyaktig, en taxi-sjåfør.

dette er uansett ikke noe SPØRSMÅL engang, dere burde ha moral nok til å betale hva det koster, og innrømme at dere dreit dere ut på tidspunktet.

det blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Kan jeg låne telefonen din? Har mistet min og må ha taxi til jobben... Men jeg akter ikke å ta den.

Jeg er ingen jurist, men jeg kan ikke se for meg at hvem sitt medium som ble brukt for å bestille en taxi har noe å si i denne saken. Hva med hotell som bestiller taxi til sine gjester, skal de stå økn ansvarlig hvis noen velger å ikke ta taxien likevel? Telefonsamtaler blir i de tilfeller jeg har vært borti tapet, ergo selskapet kan fint finne ut hvem som har ringt dem, og ikke ringt dem. Det er bare å matche opp trådstarter sin stemme mot det som er tapet.

Slik du resonerer deg fram, virker det som du mener at alle som bruker ditt medium for å bestille noe (telefon, internettlinje, laptop el.) ikke er ansvarlig for kjøpet, siden de ikke eier mediumet som ble brukt for bestilling. Så hvis jeg er på ditt WLAN, og bestiller en haug med dildoer til meg selv, men angrer på kjøpet og sender varene i return, er det da du som skal betale for returen, ikke jeg, eller?

Hva med vilkårene for turen? Man blir aldri opplyst om hvilke vilkår som gjelder når man bestiller per tlf, hva hvis jeg velger å si nei til turen basert på vilkårene når taxien møter opp? Jeg har hvertfall aldri fått beskjed om at det er et "no-show" gebyr, og det tviler jeg på dere heller har.