View Single Post
Må man lese en bok for å forstå at positiv tankegang gjør at man enklere håndterer livets "up and downs"
En positiv og optimistisk person vil enklere komme frem i livet enn en som er deprimert og pessimist.
Man kommer lengre med positiv energi enn negativ, eller sannsynligheten (med moderasjoner selvfølgelig) er større. I og med positiv tankegang påvirker deg og folk rundt deg mer enn sikkert folk flest tror?

Heh. Kanskje ikke det mest gjennomtenkte innlegget, men vil dere si at det er en hemmelighet eller religiøst på en eller annen måte å si seg enig i at positiv energi\tankegang eller (hva man nå kan kalle det) påvirker personers liv mer enn mange tror\tenker over?
Viss ikke, beviser ikke det at vi har mer kontroll over hvordan våres liv blir gjennom våres "holdninger" eller hvordan vi tenker og innstillingen vi har?
Selv om man finner sikkert nok av eksempler der den mest positive\optimistiske personen har mislykkes og har blitt deprimert osv. Men det spiller en stor rolle i hvordan livet utarter seg, både som enkelt menneske og alle på denne jord. Viss dere forstår hva jeg mener.

På mange måter kan vi skylde på mange av elendighetene vi klager over på oss selv. Nesten uansett hva det skulle gjelde da det er vi selv som styrer hvordan livet våres vil bli, eller kan bli. Både som enkelt person og alle på denne jord? Da det har med innstillingen og holdningen vi selv har.

Eller hva?

Sry, kanskje litt off-topic. Men la merke til noen poster ovenfor som virket skeptisk til hele konseptet. Jeg har ikke lest boken, bare skrev det jeg tenkte på i farten da det virket som at noen bortkastet denne ideen at livet våres blir påvirket av det jeg skrev ovenfor.
Sist endret av sneipen; 14. mars 2009 kl. 22:19.