Tråd: <br />
View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Forskjellen er at php går i modus for å tolke signals og special characters. Den leter altså etter variabler og vil derfor kunne være tregere enn singlequotes som er literals.

Men, det er ikke her optimalisering egentlig kommer inn i bildet. Hvis du er flink og tenker lengre enn som så enn å bare skrive kode fra topp til bunn, har du laget funksjoner. Ved optimalisering vil man først og framst se på den logiske delen av koden for å finne bedre metoder for å gjøre ting mer optimalisert. Flisespikkeri som spaces og alt slikt er ikke ting man skal tenke på engang. Har du funksjoner som hiver klasser(objekter) og parametre i hytt og pine, så kan det lønne seg å benytte referanser istedet for å putte inn en variabel på vanligvis. Forskjellen er at ved større strukturer så slipper php å benytte stacket til å sende data.

Stacket har den egenskap at tolkeren rett og slett må kopiere data på stacket. Bruker du en referanse, kopieres ikke selve verdien du sender, men du sender en direkte referanse til hvor verdien ligger.

Uansett. Hvorfor benytter ikke folk seg av sprintf og printf? Noe jeg selv synes er mye mer hyggelig, spesielt i og med at jeg er en gammel C-traver.

Kode

$var = NULL;
...
$var = sprintf( "Jeg har %d %s i %s", 10, "øl", "kjøleskapet." );
...
printf( "Jeg har %d %s i %s", 10, "øl", "kjøleskapet." );
Sist endret av m0b; 14. mars 2009 kl. 16:04.