View Single Post
Jeg skjønner jeg banner i kirken her nå, men er det ikke veldig naivt å tro at det ikke kommer til å bli flere missbrukere ved en legalisering? Jeg er ganske overbevist om at det hvertfall kommer til å bli mer tilgjengelig og det kommer til å bli flere brukere, inkludert meg selv. Sier det ikke seg selv at det kommer til å bli flere missbrukere også da?

Morsomt at du fletter inn arbeidsledighet og mangel på fritidstilbud. For jeg regner med du mener at disse skaper kriminalitet, og i dette tilfellet narkotikakriminalitet.

For å snu litt på flisa da. Hva tror du de som livnærer seg på narkotikasalg skal gjøre ved legaliseringen? Jeg tror dette er en vektskål. Det betyr ikke hvor man plasserer disse arbeidsledige menneskene. Kriminalitet kommer det alltid til å være.

Jeg klarer rett og slett ikke å se noen samfunnsøkonomiske goder ved narkotikalegalisering. Jeg ser heller ingen helsemessige goder ved legaliseringen.

Jeg er dessuten behaviorist av natur. Jeg tror straff kan løse menneskelige problemer. Spørsmålet du heller burde stille, er hva innholdet i straffen bør være.
Sist endret av reklame; 10. mars 2009 kl. 16:54.