View Single Post
Jeg blir skremt av og tenke på at for 15 år siden takket jeg Gud for maten, trodde delvis på at vi var skapt slik vi er nå, av gud for ca 10000 år siden. At jorda var skapt i løpet av 6 dager, Adam og Eva, Noah's ark osv( samtidlig som de lærte oss om evolusjon. Kan bli forvirra av mindre).
Jeg er døpt i kirka men har ikke spesielt kristne foreldre (kan aldri huske de har gått i kirka), så dette med kristendom har jeg fra skolen(en vanlig norsk barneskole). Hva om jeg i dag, 15 år etter fortsatt ikke har tatt til fornuft og innsett at alt læreren sa bare var bull shitt? For det er faktisk ikke alle som gjør det.

Hadde det ikke vært bedre om jeg ikke hadde noen form for tro fram til jeg var gammel nokk til og skjønne hva de forskjellige trosretningene står for og betydde? Poenget med en religiøs skole må jo være å lære barna og leve etter et vist levesett med en bestemt religion. Det er vell ingen som tror at en kristen skole vill lære bort islam på lik linje som med kristendommen eller motsatt? Slik at elevene for ett godt innblikk i alle religionene, og selv kan ta ett valg.

På dette grunnlaget mener jeg at all form for religiøse skoler skal forbys.

Jeg sier som Richard Dawkins: NEI til religiøs indoktrinering av barn!!!