View Single Post
Sitat av chanique Vis innlegg
Helt enig med deg, men ved å se på enkelte innlegg (må vel referere til Boo-Boo, siden han er et prakteksempel på dette), om måten det blir formulert på, så er det en anelse rasisme involvert her. Mange skriver at man risikerer å bli verbalt eller fysisk angrepet av rasister/nazister ute på en lørdagskveld. Da er det vel direkte utseendet på personen det går på, og ikke hva vedkommende har på hode. Men alt i alt er jeg fullstendig enig med deg, og du har et poeng. Alikevel er det mange som presterer å blande inn rasisme i det de skriver, og derfor blir mange fristet til å omtale disse som rasister, selv om det er en smule off-topic.
Vis hele sitatet...

jeg vet ikke om du sikter til mitt innlegg hvor jeg kommer med et eksempel hvor en godt beruset nazist lager trøbbel på byen og truer folk med juling?
Ville i tilfelle bare forsvare meg og si at jeg ikke har noe imot jøder eller andre hudfarger, men at det var et eksempel for å vise at politiet må være nøytrale av hensyn til at befolkningen ikke er klar for en slik forandring hvor man skal ta inn kulturelle eller religiøse plagg i politiet.

med det mener jeg at det rett og slett kan bli å strø salt i såret, ved da at det eksempelvis skulle dukke opp en politimann med jødehatt (igjen, vet ikke hva det heter) som skal prøve å ordne opp i forholdene. Ville det ha blitt forskjell om politimannen hadde brukt vanlig politilue? Ja, jeg tror det ville vært forskjell om politimannen hadde vært nøytral.

Vi lever ikke i en perfekt verden hvor alle respekterer alle, derav mener jeg at det er særdeles viktig å holde politiuniformen nøytral. politikk, kultur og religion skal legges igjen hjemme.