View Single Post
I like turtles
Skyfex's Avatar
Personlig holder jeg meg unna sterk koffein. Jeg drakk ganske mye Cola på videregående.. vet ikke om jeg var avhengig eller ikke, men jeg slutta ihvertfall etter en stund fordi det koster mye og er usundt. Jeg gadd ikke begynne å drikke kaffe, ettersom jeg aldri har likt det. Og etter at jeg hadde lest en del om rusmidler generelt, ble tanken på å skulle venne meg til å drikke kaffe for å få i meg større mengder koffein bare tragisk.

Nå drikker jeg stort sett te, ofte grønn.. Så jeg får nå min daglige dose koffein, men i særdeles små mengder. Og jeg drikker fortsatt (Ubuntu) Cola eller likn. av og til. Det skremmer meg at jeg har en venn som nesten aldri drikker kaffe, men blir helt tussete om han drikker en sterk kopp, mens jeg har en venninne som drikker flere kopper dagen, og ikke blir påvirket merkbart av en sterk kopp.

Når det gjelder hva som er optimalt, så skal visstnok koffein være positivt på kognitive evner, men det er mest effektivt i små mendger fordelt utover dagen. Så å drikke noen kopper te i løpet av dagen er nok lurere enn å drikke en sterk kopp kaffe om morgenen.

http://www.wired.com/medtech/health/...s_02caffeinate