View Single Post
Test
Trådstarter
687
Sitat av Noes Vis innlegg
Har du sitt i sofaen eller stolen? Hender ofte jeg mister min egen mobil mellom putene
Vis hele sitatet...
Sitat av Junkpal
Kanskje telefonen har sklidd ned mellom sofaputer, eller at du har glemt den i en bukselomme etc.
Vis hele sitatet...
Kanskje det ja, hehe. Men husker faktisk ikke om jeg satt i en stol/sofa, er for trøtt til å tenke

Sitat av utidetfri
Prøv å ringe den mens du går rundt i huset med en radio som er på , så kan du høre etter den karakteristiske kneppelyden som kommer når en mobil er for nærme en høytaler.
Da kan du leke "tampen brenner" om du forstår.
Vis hele sitatet...
Dette kom jeg faktisk ikke på, og dette har jeg faktisk aldri gjort heller. Tusen takk for tipset, skal teste det senere i dag

Sitat av murloc Vis innlegg
Hvis man kunne gjøre dette uten å ha noe installert på telefonen eller liknende kunne jo da alle ha gjort det med andres tilfeldige telefoner =)

Men seriøst om du ringer til telefonen din vil det registreres aktivitet på simkortet. Hvis du da klarer og overbevise din teleoperatør om at det er så viktig for deg å finne telefonen at de triangulerer signalet mellom basestasjonene, så kan jo dette gå. Men usikker på om denne vil kunne fortelle deg F.eks. hvilket rom den ligger i. Men er ganske nøyaktig..
Vis hele sitatet...

Tusen takk for tipset

Og forresten. Finnes det en alarm/gps jeg kan feste fast på mobilen, sånn at jeg ser hvor den er? Har lest om noe sånn. Jeg mister faktisk mobilen min noen ganger i uken, men de tar bare noen min - timer til jeg finner den.
Men akkurat nå har jeg ikke tid å lete, hehe.
Sist endret av stigi; 15. januar 2009 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.