View Single Post
Det som er så trist spesielt i den norske debatten er at budskap som

"At Hamas i det hele tatt eksisterer er jo et produkt av stadige forværringer i palestineres livssituasjon."

Hvor da mer dem på andre siden av gjerdet svarer at Israel angriper pga stadige forverringer i terrorangrep fra hamas.

Begge de som fremfører denne intetsigende, sirkulære argumentasjonen er med på å holde fokus vekke fra å finne en løsning på konflikten. Og jeg må tørre å påstå at man finner synet mer utbredt blant dem som støtter palestina.

Det er så lett å finne dusinvis av ting å angripe begge sider på at jeg skal ikke engang begynne. Men debatten her i Norge er virkelig latterlig. Mens jeg på BBC ser både Israel- og palestinasupportere blir spurt kritiske spørsmål ser jeg på tv her israelhatere som blir spurt kritiske spørsmål ... om Israel!

Og en ser jo resultatet i alle de saueflokklignende palestinafanatikerene som ikke kunne sett det grunnleggende velfungerende i israel og det halvveis ødelagte hamas om det stod om livet.

Og hva faen er det med at Norge kjøpte utsagnene til han der kommunisten som var på arbeidsleir i palestina? I Norske medier har jeg gang på gang sett overskrifter som kun eksisterer i Norge. Og med hvilken kilde? Et enkelt Israelhatende Rødt-medlem, som ikke akkurat har et lysende trackrecord hva gjelder sannhetsuttalelser fra den fronten, sine SMS.
Sist endret av liasis; 7. januar 2009 kl. 18:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.