View Single Post
Om man tenker seg om, saken her gjelder ikke hvem som startet denne "krigen", men hva som ligger bak det, man må følge konflikten tilbake de siste 60årene for å se hva som ligger bak dette.
Israel har iløpet av de siste 60årene ført flere kriger mot sine naboer, okkupert land fra dem og laget egne bebyggelser.

Jeg vil på ingen måte forsvare hva palestinerne gjør, selvmordsbombig er avskyelig samme hvordan man ser på det.
Men slik jeg ser har de ikke noe valg, de har blitt "bøllet" med av en militær overlegen nabo som har okkupert deres land. Hamas sikter ikke etter sivilie, de bruker Qassam raketter som er hjemmelagde og ikke har presisjon. De skyter med andre ord på måfå.
'Bare dette sier litt om situasjonen og om hvordan hamas ikke har noen sjangse mot det militære israel.

Min mening er at Israel er den stygge ulven, gjennom hele landets eksistens har de plaget og og angrepet palestinerne.

I mine øyne er dette en konflikt uten en løsning. Palestinerne vil ikke slutte før de får tilbake områdene israel har tatt fra dem og Israel vil ikke gi tilbake noen som helst rettigheter til Palestinerne da de fortsetter sine angrep.

En annen ting er at man ikke må glemme at Hamas ikke kun er en terroristorganisasjon, men en organisasjon som bruker egne ressurser på folket og har hjulpet dem humanitært.