Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Det er Unødvendig/umulig å finne ut "hva som skjedde før the big bang" og "hvem som eventuelt skapte gud" før Gud. Hvorfor skal vi bekymre oss over gud og passe på å "be for maten"..? gud har hatt lite med den maten vi sitter å spiser, "han" har svært lite med "sykdommen til bestemor" å gjøre, "han" har ingen verdens ting å gjøre med usa, slik "Bush" får innbyggerne sine til å tro! "Vanlige mennesker" er ikke i stand til å forstå størrelsen til verdensrommet. De fleste av oss har ikke en eneste anelse på hvor stort sol-systemet vi er en del av engang.

Det jeg vet med stor sikkerhet er at jeg skal dø og at kroppen jeg lever i ikke vil bli brukt noe mer. Om det skjer noe syke greier med en eventuell "sjel" jeg har, det vil tiden vise meg og er ikke et spørsmål som er aktuelt før jeg er død. Resten av tiden jeg lever disponerer jeg ut i fra at jeg kun har dette livet å leve og vil aldri få oppleve dette på nytt.

Og er man kristen, muslim, jøde, buddist o.l. Er man faktisk hjerne-vasket. Det er ikke noe man har funnet ut selv at stemmer. Ingen engel som har kommet ned fra himmelen og fortalt dem bla bla bla. Muslimene mener Allah skrev koranen selv? Damn guys. He is god, why would he wright it himself? Presidenter og konger er "guder" på jorda. Det er de som bestemmer over hva folk skal tro og gjøre, sammen med de "folkevalgte politikerne" som gjør "alt i sin makt for at vi skal ha det bra". "Alle"/de fleste har fått høre fra man er liten via media, skole, naboer, familie etc. at gud finnes osv. Er det rart folk blir religiøse? Er det rart det er krig i verden?
Religion = Penger og makt (Det var nok det de første som kom med historien hadde planer om også)

Jeg sier ikke at det ikke kan være en mulighet for noe overnaturlig, men jeg dedikerer ikke hele livet mitt til kirken eller en annen religion. Jeg kan jo ikke si at "det finnes ikke en gud" for det er noe jeg og alle dere andre ikke kan vite sikkert. Jeg får svarene jeg lurer på når jeg dør, uansett om jeg er kristen, muslim, satan, eller meg selv. Tenk alle de tusenvis av år det har vært mennesker på jorda og hvor mange forskjellige teorier det har vært opp mellom alle årene. Hvem vet ikke om en av deres teorier kan stemme? Selv om "vi" finner ut hva som er "riktig" så vet man ikke det helt sikkert før man er død uansett og derfor føler jeg det er meningsløst og følge en religion 100%. Så jævlig nedtur om det ikke stemmer i det jeg dør? Jeg tror også selvfølgelig at "Himmel og helvette" er skapt av mennesket for å "lure/holde roen/kontroll" på resten av menneskene slik at vi skal leve i "harmoni", men det folk ikke skjønner er at de er dumme.

Når man ser på filmer så begynner folk å be osv hvis man blir utsatt for terror osv, men tenker ikke over at de som er "terrorister" også gjør det for gud? Så de som sitter og ber som er på vei til å bli drept ber til "samme gud" som de som dreper dem for at gud "sa/ønsker" det. *riste på hodet*

Uansett så har jeg grunnen til at jeg ikke tror på religioner. Alle vi som lever i dag tror og synser hver for oss og mange blir "enige". mennesker har levd i mange tusen år på jorda, men "religionene" endres bare hele tiden med årene og varierer fra hvor i verden man bor.
Hvorfor vet ikke vi som lever i dag hva som er riktig og lever etter det? De som tror på gjenfødelse, hvorfor tror dere på det? Hvis det er slik, da burde jo alle mennesker vite det? Slik at alle kan leve et best mulig liv slik at de får et best mulig liv neste gang igjen(da er jo jeg gjenfødt også, gjelder ikke bare for noen). Eller er grunnen til at de ikke vet det fordi de levde et "dårlig" liv i sitt tidligere liv? Og bare dere som tror på det vet det med sikkert?
Religion er kun skapt for å ikke freake ut mennesker fordi vi skal dø før vi er 100 år og man ser sikkert en potensiell pengegruve og mye makt.

Hvis man ser på moralen i alle religionene(grunnlovene) er det å være snill og grei, men religionene setter hverandre opp mot hverandre fordi man "ikke skal ha andre guder enn meg".. Så det finnes fler enn 1 gud altså? Hellig krig? *riste på hodet*

Jeg forstår godt at fattige og mennesker som lever i krigsherjede land er religiøse, men hvordan kan folk i Norge tro på Gud lurer jeg på? Velger de å ikke tenke selv? Eller har dere opplevd noe som er så sykt at dere har blitt overbevist? Og er det tilfelle, vil jeg vite hva du har opplevd som gjorde "deg" religiøs.
Sist endret av Inspecta_Deck; 2. januar 2009 kl. 11:07.