View Single Post
god retorikk, atomet. jeg er helt enig.
men jeg vil gå så langt som å forsvare hamas mer da, som du sier, israel er hamas totalt militært overlegne.
Hamas handlinger er et direkte produkt av nesten et halvt år med undertrykkelse fra israels side, samt arafats ignoranse, pluss at de fleste aktive sionister i dag er forkjempere for å fjerne alle palestinere, iranere, libanesere og de driver en generell aggressiv politikk utad (suez krisa og lillehammer drapet for å nevne noe).
dette er ingen ny konflikt og den har røtter tilbake i 47, da det første den israelske regjeringen gjorde etter utraderingen av en genuin stat var å angripe nabolandene sine.
Jeg synes resolusjonen som ga grunn for en egen israelsk stat er helt kørka, politisk, ideologisk og geografisk, da jeg mener at man ikke bare kan dele opp landområder på den måten.
Israel er genuint det største problemet og hadde det vært opp til meg kunne man godt bare avskaffet hele nasjonen og bedt innbyggerne heller integrere seg i verdensamfunnet som alle andre i hele verden.

nå støtter jeg ikke hamas, og mener ikke å gi uttrykk for det, jeg bare forsvarer deres grunnlag til å gjøre det de gjør.
jeg er imot all vold for å fremme ideologiske og politiske prinsipper.