Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men jeg syntes litt av det som står i Koranen kanskje får en til å undre. Her er en liten smakebit. Da Koranen kom for ca. 1400 år siden, trodde folk fremdeles at jorden var flat.

Do not the Unbelievers see that the heavens and the earth were joined together as one, before we clove them asunder?
Vis hele sitatet...
Kan jo være det er snakk om The Big Bang.

We created the heavens with strength, and verily, We are expanding it.
Vis hele sitatet...
Kan jo være det er snakk om utvidelsen av universet, som nettopp nylig ble påvist av Hubble teleskopet.

We made the sky a preserved and protected roof.
Vis hele sitatet...
Kan jo være det er snakk om de forskjellige lagene av jordens atmosfære (samt Van Allen beltet) som beskytter oss mot dødelig strålig, meteorer og annet boss.

By heaven with its returning system.
Vis hele sitatet...
Et av disse lagene gjør det visst mulig for radiobølger å returnere ned til jorden slik at vi kan snakke i mobilen, se på TV osv.

We sent down iron, with which there is material for mighty war, as well as benefits for mankind.
Vis hele sitatet...
Det ble nylig kjent at alt jernet her på jorden kom fra gigantiske supernovaer i fjerne galakser.

He has let free the two seas, meeting together: Between them is a barrier that is not transgressed.
Vis hele sitatet...
Såkalt "surface tension". F.eks. når saltvann og varmtvann møtes, vil de ikke blandes.

Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of muddy water: near it he found a people.
Vis hele sitatet...
Jeg hørte på BBC forleden at organismene som omsider ble til oss mennesker mest sannsynlig ble til i gjørme.
Sist endret av hardingfele82; 1. januar 2009 kl. 16:52. Grunn: Liten skrivefeil