View Single Post
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hvis jeg hadde vært et romvesen som ville ta kontakt med en planet hadde kornsirkler vært et bra alternativ. Jeg slipper å eksponere meg for å vise at jeg finnes, jeg lager noen møstre i åkere som har noen proposjoner og mønster som er helt ekstreme, og det er en fredig måte å kommunisere på, og gi et hint om at de ikke er alene.. Alternativet hadde vært å sende et signal til en svær satelitt.

Forestill dere at dere står i en åker med 40cm høye strå, og skal lage en 100% korrekt figur med et ekstremt mønster, som måler 200++ meter i diameter. Kordinasjonen for å få til dette skal være på et meget høyt nivå. Kanskje det går ann å bruke GPS? Men kornsirkler har jo eksistert siden før GPS sin tid. Hmm.. Jeg vet ikke jeg, men jeg syntes hvertfall kornsirkler er veldig interessant!
Vis hele sitatet...
Se at i veldig mange av kornsirklene så går traktorsporene rett gjennom sentrum av sirkelen. Her slår man ned en påle som man fester et tau til. Tauet har knuter hver femte meter eller noe slikt. Vips så har man en passer. Resten kan du sikkert tenke deg til selv.

Forøvrig, for ørtende gang, ingen av kornsirklene er 100% perfekte. Hvor er det folk får dette fra? Har dere lest at sirklene er 100% perfekte og bare trodd på det? Se på dem da! De er ikke perfekte. Det tar noen få sekunder å se at det er mye feil i sirklene, både geometrisk og håndverksmessig. Ofte kan man se at de som laget den har fått dårlig tid og derfor blitt mindre nøyaktige.