View Single Post
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Nå er det jo ikke slik at kristendommen styrer livene våre, den gir oss heller tips til hvordan vi kan leve bedre, og om vi ikke vil følge de små "tipsene" så har du jo deg selv å stole på, uten å måtte være redd for at Guds vrede skal komme ned på deg.
Vis hele sitatet...
Dette er så feil som det kan bli. Selv om De 10 Bud inneholder leveregler en må følge slik at man ikke ryker rett til helvete, betyr ikke det at ateister som ikke lever etter budene går rundt og puler og dreper i hytt og pine. Tvert i mot.

Religionen er for noen (gjelder ikke alle religioner) mer enn bare en tro. Det går på hva du gjør, har på deg, spiser og ikke minst sier. Når det kommer til kristendommen i Norge har jeg lenge vært irritert over folk som kaller seg kristne, men som alikevel velger å "tolke" bibelen slik det passer dem best. Det står blant annet at din hustru skal slås hvis hun ikke gjør som mannen hennes sier i bibelen. Tolk i vei, men om du ikke liker brutale ting som det der, burde du ikke kalle deg kristen. Hele Norge består av folk jeg liker å kalle "hobbykristne". En gjeng med folk som liker tanken på at de lever så mye bedre og "renere" bare fordi de lever etter diverse regler som ble skrevet av hasjrøykere for flere tusen år siden (absolutt ikke vondt ment ovenfor hasjrøyking, men derimot vondt ment mot "skribentene"). Det er, for meg, fantastisk at folk i det hele tatt kan tro på en gud. I det åpne respekterer jeg at folk hører til diverse religioner, men vennligst ikke kall deg kristen når du ikke en gang har lest det første kapittelet i bibelen.

Nå er også religion årsaken til 90 % av alle krigene i verden, men det har jeg ikke lyst til å gå inn på. Det er forøvrig idiotisk at folk tror at ateister er kriminelle og voldelige bare fordi de ikke følger de skrevne ordene til "Gud". Ateister har like mye moral og etikk som enhver kristen. Det vil si; det kan diskuteres, men å si at ateister er kriminelle er bare trangsynt. Jeg skal selvsagt ikke si hva som er "best"; det er opp til enhver å bestemme, men jeg synes faktisk at enhver persons religion burde være upåvirket helt til en fyller 18 år (ja, faktisk).

Er ikke ute etter krig, men dette er min mening.
Sist endret av zEUN; 8. desember 2008 kl. 01:07.