View Single Post
Sitat av spharx Vis innlegg
Bare en pris jeg har hørt, men har ingen kilder å vise til. Tror det ble sagt under en eller annen debatt.
Men synes du den prisen virket helt ulogisk? Har hørt smugglere som regel er litt billigere enn alle de avgiftene som pålegges av Staten.
Vis hele sitatet...
Og hvor mange kjenner du som foretrekker smuglersprit, framfor sprit på polet?


Sitat av spharx Vis innlegg
Jeg får snakke for meg selv jeg også da: Jeg hadde garantert røyket hasj hver gang jeg var på fest, hvis det hadde vært lovelig. Jeg er også helt overbevist om at mange andre hadde gjort det samme, og spesielt i min aldersgruppe. Men igjen, min mening.

Selv om det er fakta, så forandrer det ikke poenget mitt: Folk drikker allerede alkohol, og staten bruker bøttevis med penger på skader relatert til denne drikkingen. Slipper man ut enda et rusmiddel må man summere sammen skadeomfanget.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.. Selv digger jeg å røyke mens jeg drikker og når jeg gjør det, så drikker jeg betydelig mye mindre enn når jeg kun drikker.. Må vel opp i en 10 pils for å bli full på bare øl, men når jeg røyker ved siden av, holder det lenge med 4-6

Sitat av spharx Vis innlegg
Jeg vet om så alt for mange som holder seg unna hasj kun fordi det er ulovelig, og disse folka drikker gjerne 2-3 ganger i måneden fra før av. Ved legalisering vil ikke disse gått helt bort fra alkohol, og over til hasj. Nei, de ville mest sansynelig fortsatt drikkingen og bare addet røykingen.
Vis hele sitatet...
En del av dem ville nok kanskje drukket mindre selv om dem kanskje drikker like ofte

Sitat av spharx Vis innlegg
Det sa jeg da ikke. Jeg bare sier en aldersgrense ikke er nok til å hindre bruken, og det ville neppe vært noe problem for 17-18 åringer å skaffe det.

Helt enig, men som sagt: Det hadde neppe blitt enten eller.
Vis hele sitatet...
Det kan ikke brukes som et argument egentlig. 17-18 åringer for tak i det like lett nå

Sitat av penduftw Vis innlegg
Vel. om hasj er mindre skadelig enn alkohol kan vel sees fra forskjellige sider. Du sier at det er en faktaopplysning. Vi er vel enig om at et moderat forbruk av alkohol ikke er noe spesielt skadelig? Om du setter cannabis og alkohol opp mot hverandre når det gjelder moderat bruk så har de forskjellige virkninger. Tetrahydrocannabinol (THC) lagrer seg i fettvevet, og ved å røyke gjevnlig (la oss si 2 ganger i uken, fredag og lørdag), så vil THC'en aldri få tid til å forsvinne fra kroppen og du vil ha dette i hjernen og det vil mer eller mindre sløve deg deg. Om vi snakker om misbruk i forhold til alkohol og cannabis er det ingen tvil om hvem som vil gå av med seieren, nemlig alkohol. Alkoholen vil ta knekken på nyrene og levra ved misbruk og cannabis vil mer eller mindre ta knekken på den psykiske delen.
Vis hele sitatet...
For å si det sånn:

Jeg tror ikke ett eneste menneske, ville tålt et alkohol-misbruk.. Alkohol går ikke bare på leveren og nyrene. Det går ut over psyken din også i veldig stor grad, i tillegg til resten av kroppen.. Alkohol er fysisk avhengighetsskapende

Derimot vil de aller fleste tåle et hasj-misbruk over veldig lang tid.. For de aller fleste mennesker kan leve så og si helt normalt med et misbruk av hasj.. Ja, man kan få psykiske problemer av det, men det er som oftest da de som er disponert for det fra før av.
Sist endret av Gamgee; 18. november 2008 kl. 17:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.