View Single Post
Sitat av Max-Mekka Vis innlegg
Fordi man ikke er gammel nok til å bestemme om et dyr skal leve eller dø? Når man er fjorten år drar man på jakt med en som er over 18 år, opplæringsjakt, og det er derfor ikke fjortenåringen som bestemmer om dyret skal dø eller ei. Drar man på jakt for å skyte duer, så bestemmer ikke 14-åringen en døyt. Og det skader ingen å drepe et dyr, og hvis det er støtende, så tror jeg det er nettopp på grunn av amerikaniseringen og personifiseringen av dyr.
Vis hele sitatet...
Amerikanisering av dyr? Dude, nå får du legge amerikahatet ditt litt til side, åpne øynene og innse at respekt for liv ikke har en dritt med Amerika å gjøre. Selvfølgelig kan personer finne det støtende å sende blykuler inn i et levende vesen slik at indre organer ødelegges og det dør. Jeg er selv ikke imot jakt så lenge det går til mat, men å drepe for sport og moro er i mine øyne totalt unødvendig. Det er forskjell på å drepe av nødvendighet og matbehov og å drepe fordi man føler seg å jævlig macho ved å trykke på den lille stålbananen pekefingeren hviler på.
Sist endret av Hedges; 14. november 2008 kl. 02:34.