View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Skulle gjerne gått i detaljer, men problemet er bare at for å gi en grei forklaring, samt i det hele tatt klare å diskutere dette temaet med en viss helhetilg forståelse, må man ha minst 5 års dedikert lesning unnabords, noe jeg egentlig ikke har enda. Dette er løst og dårlig sammensatt, mye fordi detaljer tar for lang tid.
Vis hele sitatet...
Nei, det må man ikke. Man må ha 5 års utdannelse for å bli kirurg, pilot eller psykolog; man må ikke ha 5 års utdannelse for å forstå historien til Skull & Bonus-organisasjonen - den tipper jeg man kan gjengi i kortversjon på 3-4 avsnitt, og evnt. fullstendig i en bok. Som tar ca 1-2 dager å lese. Ikke forsøk å late som om dette er et så utrolig stort tema at det ikke er noen vits i å gå inn på det; det er bare et forsøk på å dekke over egen uvitenhet.

Han regner med at toppen av pyramiden som de fleste frimurerorganisasjoner i verden i dag svarer til, består av en liten elite i et brorskap som heter Sion Ordenen aka The Order of Sion, eller The Order of The Prior of Sion eller noe slikt.
Vis hele sitatet...
Ok, her begynner du å rote fryktelig. The priory of Sion er blitt motbevist en rekke ganger, og forfatteren bak denne liksom-organisasjonen - Pierre Plantard - har allerede gått ut og innrømmet at han diktet den opp.
Kilde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Priory_of_Sion

Det finnes heller ingen andre kilder som kan bevise organisasjonens eksistens; ergo er den sannsynligvis ikke reell. Den er i hvert fall ikke mer reell enn "The Flying Spaghettimonster".
Kilde:
http://www.venganza.org/

Sion var byen hvor Akhenaton (18 dynasti) vokste opp i Egypt. Akhenaton ble som kjent kastet ut av sitt eget land da han prøvde å presse monoteismen under dyrkelse av guden Aton på folket sitt. Akhenaton sverget at visst han ikke kunne ha Egypt, skulle han ha verden istedet. Dette er en forferdelig lang historie, og man kan gjerne se på dette som skole på nytt da det er nettopp det det er.
Vis hele sitatet...
Hvilken relevanse har dette til frimurerne? Ingen; i hvert fall ikke i denne konteksten. Du bare ranter om masse klipp-og-lim konspirasjonsteorier du har funnet på Youtube.

Kjære deg - ALL fakta er teorier som kan backes, som igjen gjør den akseptert til noe bedre dukker opp. Det er ikke noe nytt at selvstendige forskere, historikere og andre som kommer med informasjon -utenfor- det etablerte universitetene, blir latterliggjort av dets medlemmer. Det betyr ikke nødvendigvis at det etablerte og "hierarkiet" (menn med lengst erfaring i gamet) på alle måter har rett i det dem gjør, skriver og tror. Men du derimot har ikke noe problem med dette. Er dem etablerte, er dette godkjent av staten? Ja men da er det klart det stemmer, ingenting å si på noe som helst her - dette trenger jeg ikke studere nærmere selv! Jeg stoler faktisk såpass på det allerede etablerte og dens konklusjoner og rasjonelle teorier at jeg skal komme som admin på et forum og stille meg kritisk som en vakthund til ALT som har fått navnet "konspirasjonsteorier" da dette dreier seg om teorier mine mestre i det etablerte ikke er enig med.
Vis hele sitatet...
Dårlig gjennomført parodisk sarkasme. Du har et vitenskapsfiendtlig syn på virkeligheten. Det er slett ikke slik at den etablerte vitenskapen avviser f.eks konspirasjonsteoretikere; men ofte har ikke konspirasjonsteoretikerne forstått premisset for hva et bevis er. Det er ikke BEVIS å linke til en Youtube-video - eller bevis å linke til en Geocities-side. Det er en rekke betingelser for at man i vitenskapen skal akseptere et bevis, og helt ærlig forstår jeg godt at mange vitenskapsmenn ikke alltid gidder å synke ned til konspirasjonsteoretiker-nivå - og måtte krangle om et tema i "idiot-søla", hvor man kan hevde hva som helst uten å måtte backe det opp med bevis som kan etterprøves.

For mer informasjon om hva bevis er, besøk gjerne følgende link:
http://no.wikipedia.org/wiki/Bevis_(naturvitenskap)

Hvem vet, kanskje det blir håndfaste bevis rundt den "konspiratoriske" kontrorversielle historien rundt frimurere og Akhenaton også om noen års tid, på sølvfat, med teskje, godt nok for seriøs akademika, igjen, dine mestre som du, ukritisk, henter dine fakta fra.
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt - og det VIL vitenskapen at skal skje. Det er det du og alle andre konspirasjonsteoretikere ikke har forstått; vitenskapen vil alltid finne sannheten, selv om den går på tvers av alt vitenskapen hittil har sagt. Vitenskapen forsøker alltid å forbedre seg selv - men den stiller strenge krav til menneskene som ønsker å forandre den. (ref. bevis)

Jesus er Rød fluesopp aka Amanita Muscaria, akkurat som Buddha, Mithra, Odin og alle de andre mytologiske spirutuelle heltene av visdom osv.
Vis hele sitatet...
Du kan garantert ikke ha lest boka du refererer til, fordi det står ingenting der om at Jesus ER en fluesopp. Boka handler om at de som skrev DNT og Koranen kan ha brukt sopp mens de skrev; ikke at begge bøkene er psykadelika-oppkok. Men uansett, hva søren har det med frimureri? Du klarer jo ikke å holde deg on-topic.
Sist endret av nso; 10. april 2019 kl. 00:06.