View Single Post
Sitat av mahogn
Skull & Bones:
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du enkelt og greit har ignorert forespørselen min - dette er en haug linker som er mer eller mindre relatert til temaet, på side som blant annet omhandler spøkelser, JFK og "alternative physics" uten et snev av bevis. Det at du leser noe på Internett gjør det ikke sant, det at noen klarer å lage en youtube-video med skummel musikk gjør det heller ikke sant selv om det begynner å rykke i hjerneceller hollywood har trent opp.

Sitat av mahogn
Kjære deg - ALL fakta er teorier som kan backes, som igjen gjør den akseptert til noe bedre dukker opp. Det er ikke noe nytt at selvstendige forskere, historikere og andre som kommer med informasjon -utenfor- det etablerte universitetene, blir latterliggjort av dets medlemmer.
Vis hele sitatet...
Mye snakk om bevis, men jeg ser lite. Tankegangen om at universiteter er en akademisk elite som latterliggjør alle som ikke kommer med synspunkter som stemmer overens med deres eget verdensbilde er veldig populær - blant folk som ikke har universitetsutdannelse. Å kaste seg selv opp på korset og påstå at man blir forfulgt av det etablerte med en gang metodikken blir trukket i tvil er et klassisk tegn på at noen er konspirasjonsteoretiker... Forøvrig er de fleste professorer veldig åpne for å høre på alternative teorier såfremt man beviser dem, og heldigvis har den etablerte vitenskapen litt høyere krav til kildekritikk enn tilfeldige geocites-sider.

Sitat av mahogn
Det betyr ikke nødvendigvis at det etablerte og "hierarkiet" (menn med lengst erfaring i gamet) på alle måter har rett i det dem gjør, skriver og tror. Men du derimot har ikke noe problem med dette.
Vis hele sitatet...
Nei, det etablerte har ikke alltid rett og når folk oppdager noe annet innen akademika pleier det å bli tatt opp saklig og ryddig, et nylig eksempel er Finnlands rolle i folkemordet under andre verdenskrig: Her blir et eksisterende syn utfordret basert på bevis og selv om det er kontroversielt har akademika ingen problemer med å konfronteres med at de har tatt feil.

Sitat av mahogn
Er dem etablerte, er dette godkjent av staten? Ja men da er det klart det stemmer, ingenting å si på noe som helst her - dette trenger jeg ikke studere nærmere selv!
Vis hele sitatet...
Hvis du antar at akademikas synspunkt = statens synspunkter synes jeg synd på deg for det vitner virkelig om at samfunnsutdanningen din har sviktet et eller annet sted. Og å umiddelbart anta at jeg er en sau som ikke tør å stille spørsmål ved etablerte sannheter er jo også en ganske typisk klisjé, så jeg takker for komplimentet, siden det tydeligvis betyr at det lille egoet ditt som 'oppvåknet' har blitt truffet

Sitat av mahogn
Jeg stoler faktisk såpass på det allerede etablerte og dens konklusjoner og rasjonelle teorier at jeg skal komme som admin på et forum og stille meg kritisk som en vakthund til ALT som har fått navnet "konspirasjonsteorier" da dette dreier seg om teorier mine mestre i det etablerte ikke er enig med. =P
Vis hele sitatet...
Du må være stor gutt og tåle at folk blir litt skeptiske når du presenterer at Jesus er en form for fluesopp på et debattforum uten å ty til hersketeknikker.