View Single Post
Sitat av Inspecta_Deck
bundy: Da ville jeg sagt at du er en person som må være litt forsiktig med hasj. Har røyket regelmessig(hver dag) over en ganske mye lengre periode enn det du har gjort, og "har ikke de problemene". Selv om jeg blir mer aktiv med en liten fyrings da, men ikke et must for å finne på noe gøy. Ting som var gøy å gjøre før jeg begynte å røyke er fortsatt gøy selv om jeg ikke røyker.
Sex er bedre når man har røyka, men hmm.. Skal ikke si mer jeg, husker ikke sist jeg hadde sex uten å hvertfall ha røyket samme dag... Det hadde jeg faktisk ikke tenkt over. Tenker bare sånn når man ikke er full eller full av noe så er man nykter, men har jo alltid røyka =p. Blir vanskelig når damene også røyker.

Sant som du sier, vanskelig når du blir invitert og alle du kjenner røyker(samme problem, men tenker ikke over at det er noe problem. Har mange nyktre venner, men det er bare det at de fleste har ikke samme humor, interesser osv. Bønnehuer finner hverandre uansett by. Og det er ofte jeg har samme interesser med en totalt ukjent fyr som røyker enn en nykter kompis som jeg har hatt siden jeg var 6.

Hvis du har en våt drøm om å slutte å røyke, men det går ikke. Fordi det ikke skjer nok i hverdagen? Da er det du som er problemet og ikke hasjen. Hvis du prøver å slutte, men gjør de samme tingene som du gjorde når du røyka så blir det alt for vanskelig. Husker jeg måtte slutte før jeg skulle i Forsvaret og da hang jeg nesten bare med de samme folka som fortsatt røyka hver eneste dag. På den tiden var det jeg som måtte dra i gang noe for å få folka opp av soffan og ut å finne på noe. Hvis du gjør ting du synes er gøy flere ganger i uken så klarer du flere dager uten å røyke. Kan først begynne å trappe ned til 2-3 dager i uken så fortsetter du dit du vil være til slutt. Kansje røyke en gang i måneden. 3 ganger i halvåret osv, skjønner? Det er bare til å begynne å tenke litt selv, ikke tenk at alt er drit uten å røyke, gjør noe med det. Tenk at du klarte deg fint før du begynte å røyke, selv om alt sikkert var kjedelig da også? Livet går ikke på skinner og du opplever sikkert større nedturer jo eldre du blir. Begynn å tenk at det er et rusmiddel og behandle det deretter. Hvis du ikke har planer om å gå rusa resten av livet ditt da? Da er det jo bare til å ha det "kult" hver eneste dag og fortsette med røykinga. Jeg har hatt en down periode over lengre tid nå, men har finni ut at det bare er meg selv som kan gjøre noe med tilværelsen. Selv om jeg ikke har planer om å slutte eller noe sånt så har jeg begynt å finne på mer for å få litt variasjon i hverdagen. Har noen tanker langt baki der et sted om at jeg må trappe ned røykinga i ukedager, men sliter med det samme som deg. Blir så kjedelig, men oppskriften har jeg skrevet over ; ) Når du forstår det og er innstilt på å gjøre noe med det, så burde det bli litt lettere.
Lykke til med hva enn du finner ut!
Vis hele sitatet...
Mhm, alt er kjedelig uten paffings, jeg greier meg ikke leve meg inn i filmer, samtaler, musikk, interesser osv.. Mye av grunnen er vel fordi jeg har blitt så "passiv", hele tiden, problemet er nok ikke at det skjer ikke nok, jeg bare gir faen :/
Så anyways, jeg har ikke røyka i dag, alt er s å sinnsykt nedtur, men jeg har en plan.
Jeg skal ikke paffe denne helga, eller neste uke, men etter det skal jeg bare røyke mye i helgene.
Jeg prøver å endre på de daglige vanene, skifte interesser og prøve å gjøre flere "normale" ting, eller jeg burde ikke si "prøver" men jeg har planlagt det. Nå gjenstår det å se om jeg greier det, sist gang jeg tok meg pause begynte jeg med cola istede.
Fra i morgen av skal jeg ta opp kontakten igjen med nyktervenner jeg har mista kontakten med, men jeg er så giddalaus at det er skummelt.
Men jeg er innstilt på det, og håper jeg ikke sprekker.

GG(?)