View Single Post
Sitat av ugler
Jeg gjør visst det... men det jeg vil ha fram er at selv om vi legaliserer hemp her til lands så er det veldig lett og utnytte dette lovverket, sett sånn at hamp bonder i iMjøsa hadde 5 deka med industri så skal jeg banne på at 1 deka kunne lett vært cannabis. Selv om det hadde vært strenge kontroller på dette tror jeg ikke alt ville vært helt etter boka overalt. smugling, for eksempel, der det blir lastet konteinere med hamp kunne det fort vekk vært mye cannabis i den kontaineren. Selv om det også her ville vært mye kontroller. Selv om jeg er for legaliseringn av hemp ser jeg fort at dette kan missbrukes. Det er per idag ingen som kan gi gode råd på hvorfor vi skal gjøre det. Kanskje om 25 år når verdens olja tar slutt. kjører vi da i biler som går hamp olje?

Men for og tenke mindre langsiktig, så kan vi per idag bruke cannabis til å lage mel, som igjen lager brød, som igjen metter, og igjen alle monner drar, så igjen vil mindre sulte, som igjen vil føre til flere mennesker, som igjen vil føre til mere cannabis, som igjen vil føre til økt sjangse for smugling. Huff detta blei en liten røre i røra, men poenget er der håper jeg. Lets Legalize It..
Vis hele sitatet...
Ok, så nå er du plutselig for legalisering av industriell hamp? Det er jo i og for seg bra det, men dog litt merkelig sett ut ifra de tidligere postene dine hvor du er sterkt kritisk til denne industrien.

Det argumentet med å skjule "røykbar" cannabis i hempåkere er jo det alle som er negative til det støtter seg til.

I dag er det absolutt nok cannabis på det norske markedet til å møte forbruket, så om et par bønder skulle slengt opp ei plante her og der i åkeren sin tror jeg ikke det er verdens undergang.

Ang smugling, så røyker man buds (blomsten) og det er rimelig forskjellig fra en industriplante hvor man bruker hele planten. Det som uansett vil bli eksportert/importert er gjerne fiber og oljer anyways, ikke en hel plante putta i en pose.

Det er per i dag en haug med råd om hvorfor hemp hadde vært en lønnsom industri både i Norge og i verden, man må bare gidde å lese dem.

Forøvrig er det som påpekt slitsomt å lese det du skriver, i tillegg til at mesteparten totalt mangler sammenheng. Ta deg litt tid til å produsere et lesbart innlegg, ikke bare skvaldre ned no drit og trykk Send svar.