View Single Post
Jeg har vært i Sør Afrika i ett år og røyka masse, masse marijuana eller "Dagga" uttales Dacha som det heter der nede. Avisene skriver tilogmed dagga når det er omtalt.
kvaliteten der nede er kjempegod, og prisen er toppers hvis du har inntekt i Norge. Ikke at jeg noen gang brydde meg om vekten der nede, når du fikk en full bankpose på størrelse med to 20 pakninger med røyk lagt ved siden av hverandre med tanke på volum/høyde/bredde for rundt 100,150 rand som tilsvarer ca 80,130 kr.

De mest kjente og mest røykte strainsa der nede er som nevnt tidligere Durban Poison, Swazi, Swazi gold.

Durban poison, DP er den mest potente av disse ifølge flertallet. De blir dyrket i KvazuluNatel provinsen som ligger nordøst i landet ved kystgrensa til det indiske hav og den største byen i kvazuluNatel, også Sør Afrikas 3. største by, Durban, derav navnet Durban Poison.
Første gangen jeg røyke DP tok jeg to store bongtrekk og ble høy som aldri før. det skal sies at jeg ikke var innrøykt da og det var ikke så lenge siden jeg hadde startet da. Dette var på en lørdag, og på mandag var jeg bakskækk som faen og endte opp med å stirre på veggen hele dagen.
Durban poison er lysegrønn/brun og som oftest tørr. I posen med all weeden finnes også det de kaller for hasj. Det er noen mindre biter som er presset hardt sammen, og som kan knekkes av og legges rett i bongen.

Swazi/Swazi gold blir dyrket i Swaziland som er et monarki i nordøst sør afrika.
Swazi gold er sterkere og dyrere enn Swazi og gir en effekt nesten like sterk som DP, men litt verre å få tak i enn DP og ikke like kjent.
Swazi/Swazi gold har en ufattelig sterk lukt, helt annerledes enn DP og har en mye mørkere grønnfarge. Den er ofte også litt fuktigere enn DP.
I Swazi/Swazi gold kommer det ikke med noen såkalte hasj klumper.

Hasj er sjelden vare der nede og jeg så ikke sånn hasj vi har i Norge der nede en eneste gang og ingen jeg kjente visste noen som hadde røyka det.

budsa du får i posen er ikke store, ca 5 cm på det lengste og ikke tykkere en 1cm.
Du får også med frø, jeg opplevde aldri at jeg fikk uten frø, disse er med på å øke vekta og har noen gang opplevd å få mer frø enn weed, byttet dealer kjapt.

Cannabis er veldig kjent der nede og du møter på det hver dag. Enten lukter du det fra hagen hos naboen at arbeiderne røyker det når de har pause i arbeidet.
Eller så møter du vakmestre og vaskekoner som røyker det på jobb, dette eksempelet på en barneskole.
Dealerne står på hvert eneste gatehjørner i Central i de diverse byen ofte flere på hvert gjørne. Politiet er ofte korrup og blir betalt av de store dealerne for å ikke forstyrre. Dog må du passe deg for såkalte sikkerhetsvakter som spaserer rundt i central, de er i samband med politiet og jeg har flere ganger opplevde at de skriver ned nummeret og tilkaller politiet, men da igjen har vi aldri hørt noe mer eller blitt tatt. Noen sikkerhetsvakter blir også betalt.

Er du sammen med reisefølge og sliter med å finne, kan du spørre en av de som står i de største byene og selger turist ting, nesten alle sitter med en liten bankpose og de selger deg den gjerne til deg, men det blir 2,3 ganger dyrere.

Uansett hvem du kjøper av, kan jeg anbefale deg at du finner en sør afrikaner som er med deg og snakker for deg, da hører de ikke at du har en annen aksent og da blir marijuanaen 2,3 ganger billigere enn om du avslører at du er turist og nesten alle rike vestkantlands valuta er verdt kjempemye der nede.