View Single Post
HJELP HJELP HJELP!

Har drevet tørking av sopp i noen omganger nå, og det har gått fint med de første 300, men hva skjer nå? Jo, når jeg åpner den brettede avisen min med soppen på midtsidene idag, og ser på de 80 som har ligget på tørk siden igår, så ser jeg noe øynene mine slettes ikke liker!

Hattene beveger seg nærmest, det KRYR av små, hvite mark med sort hode! Knappt lengre enn 7 mm ca, og ca 1 mm i tykkelse. Jeg blir grepet av en panikk-angst større en fy, når jeg seinest på lørdag spiste ferske shrooms som var plukka på samme sted som disse her! Jeg konsumerte heldigvis ikke de største mengdene sopp på lørdag, nærmere bestemmt 30 stk. Jeg vet at nff ikke er kvalifisert helsepersonell; men tror dere at dette er noe farlig? Tenker på innvollsorm og lignende!

Og hvordan blir jeg kvitt dem? Må jeg bare kaste hele fangsten min, eller holder det at jeg tørker dem ihjel? Er det evt. farlig om jeg eter sopp med disse larve/makke greiene inni, så lenge soppen og marken er tørka?

Jeg hadde ALDRI dette problemet i fjor, og har hørt med en kompis som fannt 500 og han kunne medele samme problem: men i mye større skala! Mens jeg var så uheldig å kun kunne observere en ca 30-40 av disse krypa, kunne han medele at det omtrent var like mange av disse hos han som det var sopp!

Har dette noe med at man har plukka sopp som har begynnt og råtne el.? Noen som har noen erfaringer???

Alle "ordentlige" tilbakemeldinger mottas med takk, klør over hele kroppen og brekker meg når jeg lukker øynene og ser for meg disse småjævlene som godter seg i tarmen min og vokser seg feitere og feitere! HJELP!