Tråd: legalisere?
View Single Post
Sitat av nikita
Jeg er imot. Det er påvist at hasj er for mange en inngangsbilett til tyngre stoffer, jeg sier ikke for alle.

En annen ting er at flere fjortisser vil begynne med det. Det vil føre til flere tyngre rusmisbrukere (fordi de gjerne dropper skole etc for å ruse seg som fører til at de havner i et miljø som kan ha uheldig påvirknig på dem).

Samfunnet er til for å beskytte de svakeste. Det gjør man ikke ved å legalisere hasj og andre narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
Nå ga jeg deg KP med et uhell. Men grunnen til at hasj blir sett på som inngangs biletten til tyngre stoffer er pga. at de fleste som røyker cannabis er med i et kriminelt miljø. og i disse miljøene blir det ofte brukt andre rusmidler, dvs. at det blir lettere å få tak i disse rusmidlene noe som gjør at enkelte går videre på andre saker. Men hvis Cannabis blir legalisert så slipper folk å gå inn i det kriminelle miljøet for å få tak i cannabis. Dvs. at de som begynner å ruse seg på cannabis etter det er blitt legalisert som oftest ikke vil ha kontakter til å fikse tyngre stoffer. Jeg er personlig for legalisering av både det brune og det grønne