View Single Post
Var ute en tur for luftens tur tidligere i dag. Og tenkte jeg kunne se om jeg fant noen nye steder. Selv om det er litt fortidlig her nede enda.

Men det jeg fant ut er at jeg kanskje må kle meg litt annerledes når det er sanke tid. Jeg traff som sagt på mange joggere, trim fantaster og syklere. Rundt omkring lysløype og små jorder. Og en jeger som ba meg være stille, og opp med kikkerten hans. Ser den du den hvisket han.. høøø sier jeg.. ?? Der han peker bort ut på et jorde. Det er hunnen , jeg er ute etter bukken.. Han pekte på et lite rådyr langt borte i horisonten.. De er ikke lette å se de der.. Nei nei sier jeg og går videre og smiler. Og jeg valser rundt i ola bukser og skjorte.. Og ingen hus i nærheten , lissom langt ute i marka..

Så tips til andre og meg selv. Når det er sanke tid , så ta gjerne på trenings tøy, eller noe jeger aktig. Så ser ikke folk "rart" på deg når du kommer i ditt dagligdagse tøy.

Fant forøvrig masse kantarell , og andre giftige sopper. Så blir tur tøy og stor kurv til uka, samle masse kantarell og div andre spiselige sopper, samt små voktere i bunnen. Så poserer jeg som en voksen sopp samler