View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av shiftyexclusive
At man ikke blir avhengig av å prøve/eksperimentere narkotika blir alt for feil å si, beklager. Avhengighet er vel heller et annet ord for en person med svakere psyke enn en som ikke klarer å holde seg unna dopet eller hva det nå enn måtte være. Det er liksom ikke umulig at jeg tar feil og alt det der. Men kokain er ikke noe man burde fucket med, period.

Keef og weed, som er å finne over alt her omkring nåtildags er ikke noe man burde røyke uten å tenke på at til og med det, som kostet deg og en tjommi 50 kr hver skulle skade psyken din uansett hvor perfekt den hadde vært? At det skulle være med på å bryte ned hjernecellene dine? Man skulle vel heller ikke tro at om man hadde røykt hasj 3-4 uker ca hver dag skulle det klare ødelegge immunforsvaret ditt for resten av livet? Til og med barna dine får lese og skrivevansker, kompis..

Hør meg si dette:
Hasj fucker med psyken din. Og en med svakere psyke enn en med sterk psyke lar seg fucke mye lettere med, og dermed er det større sjanse for personen å overføre livet sitt inn i hardere misbruk mens de samtidig forsvinner i seg selv.

Hasj er farlig. Alle som røyker hasj røyker noe farlig. Hvorfor? Fordi det er mote nå om dagen..? Nei. Fordi de betalte 50 kr og røykte hasj for aller første gang. Ser du ikke den?

Uansett hvor sterk psyken din er lar den seg fucke med, men noen må alltid falle før resten klarer å få øynene opp. Og som oftest er det for sent i det øyeblikket en falt utpå og stakk den sprøyten du nevnte under. Bare la meg få sagt det: Dette er ikke overdramatisering.
Vis hele sitatet...

For det første, vi her inne på nFF er ikke glade i påstander om farmakologien av stoffer uten hardfaste bevis.
Hasj bryter ikke ned hjerneceller, interaksjonene mellom Delta-9-THC og hjernen vår er ganske mer kompleks enn det.

Jeg har skrevet et tidligere innlegg med en brukbar forklaring:
http://www.freakforum.nu/forum/showp...&postcount=182

Dog er det noen forsøk som tyder på at for mye cannabisrøyking kan svekke immunforsvaret, på lik linje med all annen røyk man innhalerer på lungene, men å ødelegge det helt? Det er vel å ta i.

Ikke overdramatisering? Du lynsjer ut påstander om Cannabis som ikke hører hjemme annet enn i statens propagandakrig, folk kommer hit for saklig og objektiv (ikke alltids like lett, men vi prøver) informasjon, ikke for
en copy&paste fra Ungdom mot narkotika heftene.

Edit: Sist men ikke minst, er dette en tråd om en ruserfaring med kokain, cannabis har ingenting i dette emnet å gjøre, man skal alltid holde seg på tema.
Sist endret av Dodecha; 19. august 2008 kl. 15:54.