View Single Post
Sitat av Dodecha
Jeg personlig er lei av sånne som deg som drar alle under én kam.

Men klart om alle som brukte hasj yppet på seg bråk og gjorde faen på skolen hadde jeg delt meningen din. Poenget er at saken er langt fra så svart/hvitt som du tror den er.

De bryter rettigheten deres til et privat liv, ikke alle som inntar andre rusmidler enn det staten selv promoterer via vinmonopol er voldelige superkriminelle, mange klarer fint balansen. Klart det er noen som er akkurat som du forklarer: Idioter som ikke har noe å gjøre, men er det skolens ansvar å oppdra unger?

I dagens samfunn ser det ut til at alt ansvar skal dyttes ut i det offentlige, hvor ble det av foreldrenes ansvar over sitt avkom? Virker som om det er endel som aldri skulle hatt barn, jeg ser det blandt mine bekjente selv: Folk som _aldri_ skulle brakt et liv til verden, popper både to og tre unger ut i løpet av et par år.
Vis hele sitatet...
Klart at det er respektløst å ta urintest av alle på skolen forrdi noen få drittunger lager bråk og tar hasj/etc. på skolen. Men det finnes ikke noen bedre løsninger. De kan ikke velge ut de de tror er on drugs. Da er det hvertfall diskriminering. Det er først og fremst foreldres ansvar å oppdra unger til å bli ordentelige mennesker, men med dagens ungdommer skal det søren meg ikke være lett å få det til. Blir påvirket av hver eneste norm fra hele verden. Se det litt fra skolens perspektiv, hva skal de gjøre når de ikke kan undervise fordi hele gjengen sover ? Eller fordi noen lager bråk, noen som trakasserer læreren ? Hva skal skolen gjøre ? Det eneste de gjør er å undervise til veggen. Jeg forstår at noen trenger privatliv, for all del, det må jo respekteres, men skolen har ikke noe valg, presset blir for stort, karakterene for lavt og allt for mye bråk og hærverk. Man må jo tåle en urintest, synes du ikke det ?